وصول ۳۲۶ میلیارد تومان مالیات از  اصناف استان زنجان

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه جمعیت اصناف استان زنجان ۵۸ هزار نفر است و از این افراد ۳۲۶ میلیارد تومان مالیات وصول شده است، گفت: این میزان تنها چهار درصد مالیات استان زنجان را شامل می‌شود و بیش از ۶۰ درصد دریافت‌کنندگان اظهارنامه مالیاتی، مالیات پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیروز شکوری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طی سال‌های اخیر دولت با مشکل فروش نفت مواجه بوده است، اظهار کرد: منابع درآمدی دستگاه‌ها بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی و کار سازمان مالیاتی طاقت‌فرسا است.

وی با بیان اینکه دولت برای تأمین هزینه‌های کشور باید منابع درآمدی داشته باشد و پروژه‌های نیمه‌تمام نیز به دلیل تأمین منابع معطل مانده است، افزود: منابع دیگری برای ادامه این پروژه‌ها وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی از مالیات بهره می‌برند، خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد درآمدهای استان زنجان توسط اداره مالیاتی تأمین و تنها دو درصد توسط پزشکی قانونی و جرایم رانندگی دریافت می‌شود.

شکوری ادامه داد: ۱,۶۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شده است و و این رقم بیشتر از بودجه استان است.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان به طور مستقیم به وزارت بهداشت پرداخت و به خزانه واریز شده است و ۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحدهای تولیدی و اصناف بخشودگی جرایم داشته‌ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان از تقسیط ۱,۹۰۰ میلیارد تومان مالیات خبر داد و تاکید کرد: طی سال گذشته ۲۷۰ میلیارد تومان و در سه ماهه گذشته ۵۰ میلیارد تومان به طلبکاران پرداخت شده است.

شکوری با بیان اینکه جمعیت اصناف استان زنجان ۵۸ هزار نفر است و از این افراد ۳۲۶ میلیارد تومان مالیات وصول شده است، گفت: این میزان تنها چهار درصد مالیات استان زنجان را شامل می‌شود و بیش از ۶۰ درصد دریافت‌کنندگان اظهارنامه مالیاتی، مالیات پرداخت نکرده‌اند.

کد خبر 672458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.