ارتباطات اصفهان و کوالالامپور تقویت می‌شود

شهردار اصفهان گفت: اصفهان در عرصه‌های تجاری، علمی، دانشگاهی، هنر و اقتصادی می‌تواند با شهر کوالالامپور و کشور مالزی ارتباط برقرار کند، براین اساس تلاش داریم در دوره جدید مدیریت شهری یکی از بهترین ارتباطات میان این دو شهر خواهرخوانده برقرار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه _در جلسه دیدار با سفیر مالزی اظهار کرد: کوالالامپور از نخستین شهرهای خواهرخوانده اصفهان است که سابقه این خواهر خواندگی به بیش از ۲۶ سال قبل باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۶ سال، ارتباطات میان اصفهان و شهر کوالالامپور فراز و فرودهای متعددی داشته و گاهی در اوج و گاهی نیز این ارتباطات و تعاملات متوقف شده است، افزود: امیدواریم در دوره حضور شهردار جدید کوالالامپور و همچنین سفیر جدید مالزی در ایران، ارتباطات میان اصفهان و شهر کوالالامپور به اوج سال‌های گذشته خود برگردد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های متعددی است که می‌تواند در عرصه‌های مختلف تجاری، علمی، دانشگاهی، هنر و اقتصادی با شهر کوالالامپور، همچنین کشور مالزی ارتباط برقرار کند، بر این اساس تلاش داریم در دوره جدید مدیریت شهری یکی از بهترین ارتباطات میان این دو شهر خواهرخوانده برقرار شود.

وی با اشاره به بندهای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین اصفهان و شهر کوالالامپور ادامه داد: ظرفیت‌های متعدد زیادی در این تفاهم‌نامه بین شهر اصفهان و کوالالامپور درج شده است که می‌تواند امروز در سایه ارتباطات بالفعل شود و تعاملات به حداکثر ظرفیت خود برسد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: در ارتباطات امروز می‌توانیم درباره تعاملات و ظرفیت‌های مشترک بین اصفهان و شهر کوالالامپور برای آینده سخن بگوییم، لذا از همین فرصت استفاده کرده و سفیر مالزی و شهردار جدید شهر کوالالامپور را برای هفته فرهنگی اصفهان دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان این آمادگی را دارد که در عرصه‌های یاد شده به‌ویژه فضای نمایشگاهی نیز با مالزی وارد گفت‌وگو و تعامل شود، گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود در اصفهان که می‌تواند در تعامل با مالزی بیش از پیش تقویت شود، عرصه فضای نمایشگاه بین‌المللی است، لذا می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد تا نمایشگاهی در اصفهان برای معرفی ظرفیت‌های مالزی و بالعکس نمایشگاهی در کوالالامپور برای معرفی ظرفیت‌های شهر اصفهان برپا شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در سایه برگزاری این نمایشگاه‌ها، ظرفیت‌های جدیدی همچون رویدادهای فرهنگی و آشنایی تورهای گردشگری نیز برای مراودات و ارتباطات شکل می‌گیرد، بنابراین امیدواریم جلسه امروز، نقطه آغاز مجددی در دوره جدید میان اصفهان و شهر کوالالامپور باشد، چراکه دلایل و بهانه‌های زیادی برای اقدامات مشترک میان این دو شهر خواهر خوانده وجود دارد.

وی با اشاره به اشتراکات دینی، فرهنگی و هم قاره بودن اصفهان و شهر کوالالامپور تاکید کرد: اگر تجارب را به اشتراک بگذاریم، بی‌شک ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کوالالامپور و اصفهان محقق خواهد شد.

کد خبر 672455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.