رکورد مصرف برق کشور برای دومین بار شکسته شد

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق کشور در روز جاری را ۷۱ هزارو ۹۸۷ مگاوات اعلام کرد .

به گزارش ایمنا و به نقل از صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در گرم‌ترین هفته سال جاری قرار داریم و امروز هجدهم تیرماه حد نصاب میزان مصرف برق کشور به دلیل گرمای بی‌سابقه در کشور و افزایش مصرف برق باز هم شکسته شد.

وی با تاکید بر اینکه شبکه برق کشور پایدار است، افزود: تمام کارکنان صنعت برق برای تأمین برق مطمئن و پایدار نگه داشتن شبکه‌های برق هموطنان عزیز با تلاش بی‌وقفه در آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: برای تأمین برق پایدار هم‌اکنون به کمک جدی هموطنان نیازمندیم.

وی افزود: مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند، با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند و در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳، از وسایل برقی پر مصرف اجتناب کنند یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم یا از دور کند کولرهای آبی استفاده نمایند.

رجبی ادامه داد: تنها با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تأمین برق پایدار برای کلیه هموطنان خواهند شد.

وی در پایان خطاب به کلیه مشترکین خانگی خاطرنشان کرد: با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق این فرصت را خواهید داشت تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوید.

کد خبر 672347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.