قهرمانان ورزشی و معنوی تجلیل شدند / شهدا قهرمانان اصلی ایران زمین

خانواده شهید مدافع حرم حمیدرضا باب‌الخانی و قهرمانان جهانی در رشته‌های ورزشی جودو و کاراته با حضور اعضای شورای اسلامی شهر امروز (یکشنبه) در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از سنت‌های حسنه‌ای که در دوره ششم مدیریت شهری، خاصه در شهرداری منطقه ۱۰ به‌صورت مکرر پیش از برگزاری جلسات کمیته نظارتی این منطقه برگزار می‌شود، تجلیل از قهرمانان جهانی و ملی در رشته‌های مختلف ورزشی، مفاخر دینی و قرآنی و خاصه خانواده شهدا است.

امروز نیز پیش از برگزاری جلسه کمیته نظارتی منطقه ۱۰، از خانواده شهید حمید رضا باب‌الخانی و سه تن از ورزشکاران دارای مدال‌های جهانی در رشته‌های کاراته و جودو تجلیل به عمل آمد.

خانواده شهدا، قهرمانان واقعی ایران زمین هستند

فرزانه کلاهدوزان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امروز به‌منظور احترام به مقام شامخ شهدا در این جلسه حضور پیدا کرده، چرا که پس از مشاهده فیلم هتاکی فرد بی‌حجاب به خانواده شهید باب‌الخانی که چندی پیش رخ داد، در انتظار فرصتی برای جبران این نامهربانی بودیم.

وی متذکر شد: کاملاً درک می‌کنم این نامهربانی‌ها به خانواده شهدا در جامعه چه میزان دردناک است و از این بابت امروز حضور پیدا کرده تا دست‌بوس خانواده شهید باب‌الخانی باشم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: خانواده شهدا، قهرمانان واقعی ایران زمین هستند که شاید در این شرایط کسی قدردان واقعی آنها نباشد، ولی خداوند ناظر و حاضر بر آنها بوده است.

وی عنوان کرد: خانواده شهدا قطعاً حضور شهید را همیشه در کنار خود حس می‌کنند و بدون شک همواره خداوند حافظ اصلی پسر باب‌الخانی است.

کلاهدوزان در پاسخ به مطالبه همسر شهید باب‌الخانی پیرامون برخورد و مقابله با ناهنجاری بی‌حجابی در اماکن تحت نظارت شهرداری اظهار کرد: کارگروه زیست عفیفانه در قطار شهری تشکیل شده است و در این راستا تک به تک به مردم تذکر می‌دهند، بر این اساس شرایط از منظر رعایت حجاب روز به روز در قطار شهری بهتر شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس تأکیدات مدیریت شهری شهرداری در حد اختیاراتی که دارد در زمینه مقابله با ناهنجاری بی‌حجابی ایستاده است.

قهرمانان ورزشی و معنوی تجلیل شدند / شهدا قهرمانان اصلی ایران زمین

نام‌گذاری چهارراه اریسون به نام شهید باب‌الخانی

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: استمرار خط غدیر و مشی مولا علی (ع) حرکتی است که خانواده شهید باب‌الخانی در برابر فرد بی‌حجاب از خود نشان دادند.

وی افزود: این حرکت همسر شهید باب‌الخانی در راستای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر جای قدردانی داشته، چرا که همگام با شهید در مسیر رعایت حدود الهی گام برداشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این روال بسیار خوبی است که شهرداری منطقه ۱۰ به‌منظور تجلیل از خانواده شهدا و قهرمانان ورزشی و مفاخر دینی و قرآنی در سطح منطقه پیش از برگزاری جلسات کمیته نظارتی برداشته است که شایسته تقویت و تداوم است.

وی ادامه داد: از نزدیک با شهید حمیدرضا باب‌الخانی آشنا بودم، در خاطر دارم که در دوران مدیریت دوره چهارم مدیریت شهری، آن شهید برنامه پدافند غیرعامل شهر را نگاشته بود و زمینه حضور آن شهید در شهرداری اصفهان فراهم بود، اما به سپاه پاسداران پیوست و بر اساس همت، تلاش و هوشی که داشت در کمتر از شش ماه به یکی از فرماندهان ارشد آن تبدیل شد.

شریعتی خاطرنشان کرد: غیرتی عمل کردن شاخصه خانواده شهدا بوده که خانواده شهید باب‌الخانی در مواجهه با ناهنجاری بی‌حجابی آن را به منصه ظهور گذاشتند.

وی یادآور شد: نام‌گذاری چهارراه اریسون به نام شهید باب‌الخانی در اولین جلسه نامگذاری دوره ششم مدیریت شهری، حداقل کاری بود که می‌توانستیم انجام بدهیم و این در حالی است که سال‌ها در دوره پنجم مدیریت شهری به دنبال رقم زدن این اتفاق بودیم و میسر نمی‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد: شهدا و خانواده شهید، افتخار ما هستند و وظیفه همه ما این است که بر اساس غیرت دینی به انجام واجب امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنیم.

جوانان آینده‌سازان مملکت هستند

پدر شهید باب‌الخانی نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از مسئولان شهر گفت: قهرمانان اصلی این مرز و بوم نوجوانان و جوانانی هستند که در عرصه‌های مختلف پرچم نظام اسلامی را بر قله‌های افتخار جهان برافراشته می‌کنند، عده‌ای از آنها در عرصه ورزشی گام برداشته و برخی از این جوانان در عرصه دفاع از حرم آل الله جان خود را نثار می‌کنند.

وی یادآور شد: امروز باید دانست جوانان آینده سازان مملکت هستند، جوانان قهرمان ما در عرصه علم و فناوری نیز تلاش بی‌وقفه داشته تا نام و یاد ایران را در جهان بگسترانند.

پدر شهید باب‌الخانی با گرامیداشت یاد شهید تهرانی مقدم که حاصل جهادهای آن شهید امروز در قامت صنعت موشکی کشور نمایان شده است، متذکر شد: معتقدم برای ادای دین خود به شهدا، هر کسی در هر جایگاه، پست، مقام و شغلی که قرار دارد باید وظیفه خود را صحیح انجام داده و فقط رضایت خداوند را مد نظر بگیرد.

قهرمانان ورزشی و معنوی تجلیل شدند / شهدا قهرمانان اصلی ایران زمین

جوانان هرگز اجازه وارد شدن خدشه‌ای به اسلام و انقلاب را نخواهند داد

حجت الاسلام میثم ریاحی، مدیر مجتمع فرهنگی- مطبوعاتی اصفهان در ادامه با بیان اینکه یکی از معجزات انقلاب اسلامی جوانان شهید هستند، گفت: امروز شاهدیم جوانانی که اصلاً زمان پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکرده و امام راحل را ندیده‌اند، استوار و تمام قد برای استقرار احکام الهی و پیاده شدن آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را فدا می‌کنند.

وی یادآور شد: جوانان و قهرمانان معجزه واقعی انقلاب هستند که هرگز اجازه وارد شدن خدشه‌ای به اسلام و انقلاب را نخواهند داد.

مدیر مجتمع فرهنگی -مطبوعاتی اصفهان تصریح کرد: به واقع خانواده شهید باب‌الخانی در راستای اجرای فریضه امر معروف و نهی از منکر در برابر بی حجابی مسیری را انتخاب کردند که اگر شهید نیز زنده بود، در همان مسیر گام برمی‌داشت.

لزوم اجرای احکام الهی در مترو و فرهنگسراها

همسر شهید باب‌الخانی نیز ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم یادآور شد: شایسته است در مکان‌هایی که مثل فرهنگسراها و مترو در اختیار شهرداری اصفهان و نظارت آنها قرار دارد نسبت به اجرای احکام الهی و رعایت حدود الهی چون حجاب بیشتر تاکید شود.

وی افزود: امروز برخی ناهنجاری‌ها مثل بی‌حجابی چون استخوان در گلوی خانواده شهدا قرار داشته که تحمل آن سخت است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه علاوه بر تجلیل و تقدیر از خانواده شهید باب‌الخانی و به ویژه پسر آن شهید، از محمدرضا اتحادی و یاشار کیانپور قهرمانان رشته کاراته با شگاه‌های جهان و میثم بنی‌طبا قهرمان روشندل دارنده مدال جهانی در رشته جودو تجلیل و تقدیر شد و در پایان مراسم محمدرضا اتحادی و یاشار کیانی مدال‌های جهانی خود را به خانواده شهید باب‌الخانی تقدیم کردند.

کد خبر 672326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.