دعوت از انبوه‌سازان برای مشارکت در احیای بافت‌های فرسوده شهر مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در نشستی که با هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی برگزار شد، مباحث کلی درباره مسائل و دیدگاه‌های حوزه تخصصی انبوه‌سازی بخش خصوصی در مشهد مطرح شد و از انبوه‌سازان برای مشارکت در بافت‌های فرسوده دعوت به عمل آمد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین عبدالله زاده اظهار کرد: نگاه هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان به‌عنوان یک تشکل صنفی، سهیم بودن در مسائل اجتماعی و اقتصادی شهر و حضور شهرداری در جلسات تخصصی انبوه‌سازان در اتاق اصناف و کمیسیون‌های نظام مهندسی مورد تقاضای او بود.

وی افزود: در این مذاکرات پیشنهادات هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان از جمله طرح‌های تشویقی درباره حوزه انبوه‌سازی، ساخت مسکن با واحدهای کوچک مقیاس برای زوج‌های جوان و طرح‌های ترکیبی مجتمع‌های مسکونی با مساحت‌های متفاوت برای بهره‌برداری اقشار مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه‌سازان از تصویب و ابلاغ طرح‌های تفصیلی به منظور تعیین تکلیف ضوابط ساخت‌وساز مشهد که با دید فنی و کارشناسی و در نظر گرفتن مقتضیات پهنه‌های شهر انجام شده است، استقبال کرده‌اند و آن را برای شهر مشهد بسیار مهم دانستند.

عبدالله زاده تصریح کرد: شفافیت در رفتار اداری و پاسخگویی به شهروندان و برآوردن نیاز انبوه‌سازان برای تسریع در ساخت‌وساز مسکن با کیفیت و ارزان قیمت نیز مدنظر مدیریت شهری است که در این مسیر با توجه به اثرگذاری ۲۹ دستگاه اجرایی در تمام فرآیندهای شهرسازی، نیاز ویژه به همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای تسریع در روند پاسخگویی و استعلامات ضروری است.

وی گفت: با توجه به اینکه حدود یک‌پنجم از مساحت ۳۳ هزار هکتاری شهر مشهد در بافت‌های فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های تاریخی قرار دارد، ورود انبوه‌سازان به عرصه ساخت‌وساز و نوسازی بافت‌های فرسوده که دارای شرایط ویژه‌ای از جمله تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمان و تسهیلات ویژه است از ضرورت‌هایی است که در این جلسه مطرح شد.

عبدالله زاده ادامه داد: از انبوه‌سازان دعوت شد تا در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده شهر مشهد مشارکت داشته باشند.

کد خبر 672294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.