جذب ۳۰ سرمایه‌گذار جدید برای احیای بافت تاریخی اصفهان

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان از جذب ۳۰ سرمایه‌گذار جدید برای احیای بافت تاریخی این کلان‌شهر خبر داد و گفت: توجه و اهمیت دادن به میراث تاریخی و فرهنگی و احیای آن از نظر دین، عقل و عرف ممدوح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه هجدهم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به همایش تجلیل از فعالان بافت تاریخی اصفهان اظهار کرد: این همایش یکی از برنامه‌های مؤثری بود که با حضور ۲۲۰ نفر از دغدغه‌مندان و دلسوزان بافت تاریخی برگزار شد.

وی افزود: ۶۰ نفر از سرمایه‌گذاران در این حوزه معرفی شدند و کار آن‌ها ارائه شد. در این میان از شش نفر از این افراد که علاوه بر مرمت و آبادانی، اقدامات اجتماعی دیگر انجام دادند، تقدیر شد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این همایش ۳۰ سرمایه‌گذار جدید جذب شدند و برای سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی اعلام آمادگی کردند، گفت: این افراد خیراندیش هستند، زیرا دلشان به عشق اصفهان می‌تپد.

وی تصریح کرد: توجه و اهمیت دادن به میراث تاریخی و فرهنگی و احیای آن از نظر دین، عقل و عرف ممدوح است.

میرباقری ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۴۰ سال پیش پنج هزار اثر تاریخی فاخر در اصفهان وجود داشته که از بین رفته است و اگر غفلت کنیم تعداد دیگری از آن‌ها نیز نابود می‌شود، لذا باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشت.

کد خبر 672251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.