شهر انگلیسی میزبان نخستین ناوگان اتوبوس شهری برقی

شهر یورک بریتانیا در راستای اهداف حمل‌ونقل سبز و کربن‌صفر انگلستان، میزبان نخستین ناوگان اتوبوس شهری برقی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از ناوگان‌های اتوبوس یورک قرار است کاملاً الکترونیکی شود که نقطه عطف مهمی در انقلاب حمل‌ونقل سبز شهر و تلاش برای کاهش انتشار کربن است. در حال حاضر نیز زیرساخت‌های لازم برای شارژ الکتریکی اضافی به منظور پذیرش ناوگان اتوبوس‌های بدون آلایندگی در حال انجام است. انتظار می‌رود تحویل این اتوبوس‌های برقی در اواخر تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز شود.

پروژه یادشده از طریق کمک هزینه ۱۰.۲ میلیون پوندی توسط شورای شهر یورک، همراه با سرمایه‌گذاری اضافی ۱۳ میلیون پوندی شرکت First Bus امکان‌پذیر شده است. به نظر می‌رسد که این طرح آغاز آینده‌ای جدید برای ناوگان اتوبوس و یک انقلاب حمل‌ونقل سبز در شهر یورک است که به بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل این شهر و کاهش انتشار کربن کمک می‌کند.

شهر انگلیسی میزبان نخستین ناوگان اتوبوس شهری برقی

عضو اجرایی اقتصاد و حمل‌ونقل در شورای شهر یورک اعلام کرده است که هدف از این طرح کاهش میزان انتشار کربن و افزایش استفاده از حمل‌ونقل پایدار است. اتوبوس‌های برقی با کیفیت بالا استفاده بیشتر از این وسایل حمل‌ونقل را تشویق می‌کند، کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و مسیرهای سفر پایدار در سراسر یورک را فراهم می‌کند. بنابراین، ارائه یک شبکه اتوبوس بدون آلایندگی، ایمن، راحت و جذاب برای ساکنان، مسافران و بازدیدکنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است.

به منظور پشتیبانی از ناوگان اتوبوسرانی برقی، ۲۸ شارژر ۱۵۰ کیلوواتی در محل دپو نصب خواهد شد. این شارژرها قابلیت شارژ کامل اتوبوس را فقط در عرض دوساعت‌ونیم دارند و امکان عملکرد مؤثر و به‌موقع را فراهم می‌کنند. ایجاد اولین ناوگان اتوبوس کاملاً برقی در خارج از شهر لندن، یک گام مهم رو به جلو در جهت تلاش‌های شهر یورک برای کاهش انتشار کربن و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تلقی می‎‌شود.

کد خبر 672240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.