مراقب غذا خوردن خود در این کشور باشید

مردم بلژیک آیین سختگیرانه‌ای برای خوردن و آشامیدن دارند که آگاهی از آن‌ها قبل از سفر به این کشور برای جلوگیری از تجربه بی‌احترامی به میزبان ضروری است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه در بسیاری از کشورهای دنیا مردم مایل هستند آن‌گونه که خود راحت هستند غذا و نوشیدنی را میل کنند، با این حال نحوه خوردن غذا در بلژیک آداب ویژه‌ای دارد که ممکن است برای سایر مردم جهان سختگیرانه به نظر برسد. در بلژیک خوردن غذا با دست بسیار نامطلوب به‌نظر می‌رسد و افراد حتی برای میل کردن انواع ساندویچ‌ها و پیتزا باید از ظروفی نظیر قاشق، چنگال، چاقو و سایر موارد مشابه استفاده کنند. حتی نحوه در دست گرفتن این وسایل نیز آیین ویژه خود را دارد که آگاهی از آن‌ها قبل از سفر به این کشور برای پیشگیری از برخورد نامناسب افراد میزبان ضروری است.

مراقب غذا خوردن خود در این کشور باشید

مردم بلژیک، خواه چپ دست باشند یا راست دست، باید هنگام خوردن غذا چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست خود بگیرند و تا زمانی که میزبان شروع به خوردن غذا نکرده است، اقدام به صرف ناهار یا شام نکنند. در واقع میزبان قبل از شروع غذا کمی صحبت می‌کند و سپس با تعارف مقداری نوشیدنی گوارا از میهمانان می‌خواهد خوردن را شروع کنند. میهمانان نیز در طول خوردن و آشامیدن باید به میزبان نوشیدنی تعارف کنند که نوشیدن هم در بلژیک آداب خاص خود را دارد؛ زمانی که فرد یک لیوان نوشیدنی را از طرف دیگری می‌گیرد باید به فرد تعارف‌کننده خیره شود، کمی بنوشد، سپس دوباره فرد را نگاه کند و لیوان خود را روی میز قرار دهد.

میهمان پس از این‌که غذای خود را میل کرد، باید دندانه‌های چنگال و کف قاشق را داخل بشقاب رو به پایین قرار دهد، ضمن این‌که دسته‌های آن‌ها نیز باید در جهت راست بشقاب قرار گیرد. پس از تمام کردن غذا، کمک به میزبان در جمع کردن سفره و شستن ظروف بخشی از فرهنگ مردم کشور به‌شمار می‌رود که بی‌توجهی به آن، بی‌احترامی به میزبان محسوب می‌شود. مردان میهمان در قسمت چپ میزبان زن خانواده می‌نشینند و آن را نشانه تشکر از میزبان برای پذیرایی می‌دانند.

کد خبر 672213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.