نگاه متفاوت به طبیعت بی‌جان در نمایشگاه «آغاز پنهان»

مسئول برگزارکننده نمایشگاه آغاز پنهان گفت: آثار نقاشی ارائه‌شده در این نمایشگاه با موضوعات طبیعت بی‌جان، منظره و پرتره به سبک رئال و با استفاده از تکنیک آبرنگ، مدادرنگ، رنگ‌روغن، پاستل و سیاه‌قلم است.

مریم دهخدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در نمایشگاه آغاز پنهان ۴۳ اثر از ۱۹ هنرمند برای بازدید علاقه‌مندان در خانه تاریخی صفوی واقع در خیابان خاقانی اصفهان به نمایش گذاشته‌شده است.

وی افزود: آثار نقاشی ارائه‌شده در این نمایشگاه با موضوعات طبیعت بی‌جان، منظره، پرتره و… به سبک رئال و با استفاده از تکنیک آبرنگ، مدادرنگ، رنگ‌روغن، پاستل و سیاه‌قلم است.

مسئول برگزارکننده نمایشگاه آغاز پنهان با بیان اینکه برخی از آثار ارائه‌شده در نمایشگاه قابل فروش است، تصریح کرد: این نمایشگاه که از شانزدهم تیرماه آغاز شده است، تا بیست‌ویکم همین ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

وی با اشاره به سابقه برگزاری پنج نمایشگاه دیگر در کارنامه خود، اظهار کرد: نقاشی یک هنر سلیقه‌ای است و هیچ اجباری در انتخاب موضوع برای هنرمند نیست، این در حالی است که جوانان و نوجوانان از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به‌خصوص آثاری که با موضوع پرتره هستند، به‌خوبی استقبال می‌کنند.

دهخدایی ادامه داد: یگانه حاتمی، بهناز محسنی، مجتبی دهخدایی، مائده امینی، یاسمن ناصرپور، زهرا مختاری، فائزه شاه‌سنایی، سیمین کریمی، زهرا دهنوی، غزال حمیدی، آترین عندلیب، سحر صادقی، محبوبه شاه‌زمانی، مبینا محمودزاده، مهسا دادخواه، آتنا بابایی، زهرا فروزان میرحسینی، پریسا سلامی‌پور هنرمندانی هستند که برخی از آنان با ارائه دو یا سه اثر در نمایشگاه آغاز پنهان شرکت کرده‌اند.

وی افزود: طی سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا حوزه هنر همچون بخش‌های دیگر به انزوا کشیده شده بود، همین امر موجب شد هنرمندان به‌ویژه افرادی که صاحب نگارخانه و آموزشگاه بودند، در وضعیت معیشتی دشواری قرار گیرند تا جایی که بعضی از آموزشگاه‌ها تعطیل شد. امیدواریم در شرایط فعلی با حمایت نهادهای مختلف و توجه مردم به هنر، مشکلات این حوزه مرتفع شود.

کد خبر 672200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Adr IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    بسیار عالی بود