هزینه مرگبار توسعه شهری در البیا

تغییرات اقلیمی و ساخت‌وسازهای غیرقانونی به عنوان دلایل اصلی اعمال هزینه‌های مرگبار توسعه شهری در البیای ایتالیا، شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم البیا پس از تجربه سیل مرگبار و بسیار مخربی که حدود یک دهه پیش اتفاق افتاد، شرایط بسیار نامساعدی را پشت سر گذاشتند که به ادعای بسیاری از محققان این حادثه، یک تراژدی بی‌سابقه در تاریخ شهر بود. در این رویداد هزاران نفر از مردم بی‌خانمان شدند و تعدادی نیز جان خود را از دست دادند، با این حال مدیران ادعا کردند که با اعمال اقدامات ویژه، تکرار این حادثه در البیا را به امری محال تبدیل می‌کنند. البته پس از گذشت ۱۰ سال، بسیاری از مردم و منتقدان بر این باور هستند که دولت برای جبران خسارت ناشی از سیل نام‌برده، اقدامات بسیار ناچیزی انجام داده است که حتی به پیشگیری از تکرار رویداد مشابه در آینده نزدیک نیز منجر نخواهد شد، چه برسد به این‌که بهبود شرایط زندگی افراد را به دنبال داشته باشد.

دلایل هزینه مرگبار توسعه شهری در البیا

جالب است بدانید که اقداماتی که دولت ایتالیا و مقامات محلی برای کاهش اثرات ناشی از سیل ذکرشده اعمال کرده‌اند، آسیب‌پذیری شهر را در مقابل وقوع حادثه مشابه در آینده نزدیک افزایش داده، ضمن این‌که صرف هزینه‌های مرگباری را نیز به دنبال داشته است. انفجار توسعه شهری بدون نیاز به صدور مجوزهای ویژه و با کمترین توجه به ایمنی در ساخت‌وساز از مهم‌ترین اشتباهات مدیران شهر بوده که نه‌تنها خسارت ناشی از سیل ۱۰ سال پیش را جبران نکرده بلکه بر مشکلات شهر، به‌ویژه از بعد اقتصادی، افزوده است.

در واقع، پس از وقوع سیل ۱۰ سال پیش، توسعه شهری با سرعت بسیار بالا و به‌طور غیرقانونی انجام شده و جایگزینی تالاب‌ها را با معابر پوشیده در آسفالت و سازه‌های بتنی برای سازگاری با جمعیت به سرعت در حال رشد شهر به دنبال داشته و همین امر، تهدیدهای بسیاری را پیش روی آن قرار داده که وقوع سیل‌های خطرناک‌تر از قبل را تقویت کرده است.

دلایل هزینه مرگبار توسعه شهری در البیا

گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار نفر در البیا سکونت دارند، ضمن این‌که موقعیت جغرافیایی شهر به عنوان یک بندر بسیار پرتردد، ورود مداوم مهاجرانی را به دنبال دارد که برای پیدا کردن شغل مناسب راهی شهر می‌شوند.

کد خبر 672160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.