کاوه رضایی مشکلی برای انعقاد قرارداد با سپاهان نداشته است

با وجود شکایت‌های باشگاه تراکتور تبریز، کاوه رضایی مشکلی برای انعقاد قرارداد با سپاهان نداشته و پیوستن وی به طلایی‌پوشان اصفهان کاملا قانونی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته بود که پس از انجام مذاکرات و توافق نهایی میان طرفین، کاوه رضایی با عقد قراردادی به‌مدت سه‌سال به تیم فوتبال سپاهان اصفهان پیوست. رضایی ۳۱ ساله فصل قبل در عضویت باشگاه تراکتور تبریز بود اما در نیم‌فصل دوم با توجه به اینکه استقلال خواهان جذب وی بود، قرارداد خود را به‌صورت یک‌طرفه با تراکتور فسخ کرد اما نتوانست پیراهن آبی‌پوشان را به‌تن کند.

این بازیکن در ابتدای فصل گذشته قرار بود به استقلال بپیوندد اما به‌خاطر پر بودن لیست استقلالی‌ها، دوباره آبی‌پوش نشد و از این‌رو بعد از امضای توافق‌نامه‌ای با استقلال، راهی تراکتور تبریز شد تا پس از گذشت ۱۶ بازی، در نیم‌فصل با خالی‌شدن لیست آبی‌های پایتخت به استقلال برگردد. در واقع کاوه رضایی که روی توافق خود با استقلال حساب کرده بود، در نیم‌فصل یک‌طرفه قراردادش را با تراکتور فسخ کرد.

این موضوع با شکایت تراکتور به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال همراه بود. بعد از آن کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال بعد از بررسی پرونده اعلام کرد که فسخ قرارداد رضایی با تراکتور غیرقانونی بوده است و او باید به این تیم تبریزی برگردد و نمی‌تواند در ایران به تیم دیگری برود. پس از این مسئله تراکتور هم اعلام کرد که از این بازیکن غرامت می‌گیرد و سرمربی تراکتور هم پس از آن به‌طور رسمی اعلام کرد کاوه رضایی تا وقتی او سرمربی تراکتور است، جایی در تیم او ندارد.

روز گذشته نیز کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال اعلام کرد با توجه به شکایت باشگاه تراکتور تبریز از کاوه رضایی، کمیته وضعیت با عنایت به استرداد دادخواست از سوی خواهان قرار ابطال دادخواست را صادر کرده است. البته هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور در این‌باره مدعی شد به‌علت تکمیل مدارک، باشگاه تراکتور شکایتش از کاوه رضایی را پس گرفته است و تا پایان این هفته مجدداً شکایتش از کاوه رضایی را به کمیته تعیین وضعیت ارائه خواهد کرد.

این درحالی است که دادگاه عالی ورزش حدود یک‌ماه قبل فسخ قرارداد کاوه رضایی با تراکتور تبریز را غیرموجه تشخیص داد و کمیته استیناف نیز نظر این دادگاه را تأیید کرد و با این رأی، این شانس برای تراکتور ایجاد شد که با شکایت به فدراسیون فوتبال، علاوه‌بر دریافت غرامت ۹ میلیارد تومانی از کاوه رضایی، این بازیکن را بین چهار تا شش‌ماه از فصل فعال مسابقات محروم کند. حتی هوشنگ نصیرزاده نیز در مکاتبه خود با محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان به‌طور رسمی اعلام کرد هنگام عقد قرارداد با این بازیکن، متوجه باشد که فسخ وی غیرقانونی بوده است و باید تبعات ناشی از محرومیت‌های احتمالی وی را بپذیرد.

با این وجود همچنان نمی‌توان درباره آینده کاوه رضایی تصمیم قطعی گرفت و تا زمانی‌که رأی نهایی دیوان داوری منتشر نشود، کاوه رضایی می‌تواند بدون مشکل برای سپاهان در بازی‌های رسمی به‌میدان برود. ضمن اینکه طبق ادعای یکی از حقوق‌دانان ورزشی مطرح کشور، کاوه رضایی مشکلی برای انعقاد قرارداد با سپاهان نداشته است و هر اتفاقی در رأی نهایی دیوان داوری بیفتد، خطری باشگاه سپاهان را تهدید نخواهد کرد.

کد خبر 672135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.