اولویت نخست سازمان برنامه و بودجه تحقق رشد اقتصادی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اولویت نخست سازمان برنامه و بودجه، کمک به تحقق رشد اقتصادی در کشور و تسهیلگری در خدمت‌رسانی بهتر دستگاه‌ها به مردم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور اظهار کرد: از تکالیف اصلی ما در سازمان برنامه و بودجه، کمک به‌سرعت گرفتن رشد اقتصادی در کشور و ارتقای سطح رفاه عمومی جامعه، تسهیلگری و رفع موانع از پیش پای دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم است.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان معاونت رئیس‌جمهور، سیاست‌ها و مسئولیت‌های رئیس‌جمهور را در حوزه برنامه‌ای و تأمین مالی دولت انجام می‌دهد، افزود: بنابراین تکلیف ما این است که هر آنچه مردم از رئیس‌جمهور انتظار دارند، در این سازمان پیگیری کنیم تا محقق شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در چارچوب رویکرد تحولی سازمان، قرار نیست سازمان برنامه و بودجه یک دستگاه متفاوت و متمایز و برتر نسبت به سایر دستگاه‌ها باشد، بلکه اولویت بر احیای جایگاه سازمان در راستای خدمت‌رسانی به مردم بوده و باید نهایت تلاش را برای خدمت‌گزاری به مردم انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه سازمان برنامه و بودجه، تأکید کرد: سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان راهبر توسعه در کشور، به دنبال برنامه‌ریزی و مدیریت برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد و بهبود سطح رفاه عمومی جامعه است؛ لذا از همه برنامه‌ها و پیشنهادها برای سرعت گرفتن رشد اقتصادی، بالا رفتن سطح رفاه و توسعه اجتماعی پشتیبانی می‌کند.

منظور اضافه کرد: برای اینکه دستگاه‌ها بتوانند خدمات خود را سریع‌تر و متناسب با نیازهای مردم ارائه کنند، سازمان برنامه و بودجه درصدد است؛ با تسهیلگری در انجام‌وظیفه دستگاه‌ها و رفع موانع از پیش روی آنها، بسترهای لازم را برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم فراهم کند.

وی در ادامه به پاسخگویی به تماس‌های تلفنی پرداخت و در پاسخ به تماسی درباره میزان حقوق و دریافتی بازنشستگان گفت: معیشت بازنشستگان، دغدغه جدی مسئولان نظام است؛ چراکه قدرت خرید آن‌ها در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است و تیم اقتصادی دولت شامل سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کلان اقتصادی، به دنبال کاهش تورم بر اساس شعار سال هستند تا از کاهش سطح رفاه و معیشت عموم مردم از جمله بازنشستگان جلوگیری شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ما در برنامه هفتم توسعه کشور به دنبال انجام اصلاحاتی در صندوق‌ها هستیم که به بهبود تراز مالی صندوق‌ها و پایداری منابع و اثربخشی بیشتر آن‌ها کمک کند.

وی در ادامه به چندین تماس تلفنی با موضوع‌هایی همچون تخصیص بودجه به بیماران دارای بیماری‌های خاص (بیماران پروانه‌ای) و بیماران صعب‌العلاج، پاسخ داد و تصریح کرد: در صدد هستیم پوشش‌های بیمه‌ای و حمایتی بیماران صعب‌العلاج را با هدف کمک به تأمین هزینه‌های درمانی آن‌ها تقویت کنیم.

منظور در خصوص پرداخت معوقات افزایش حقوق معلولان و مددجویان کمیته امداد گفت: بر اساس قانون بودجه امسال، میزان حقوق معلولان و مددجویان کمیته امداد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 672114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.