وضعیت بورس امروز/ ۸۳ درصد فروشندگان حقیقی بودند

در پایان معاملات شاخص کل با کاهش هفت هزار و ۵۲۶ واحدی به دو میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۳۰ رسید؛ نمادهای "فارس"با ۲۲۸۰ و احد، "کچاد" با ۱۷۸۵ و "فولاد" با ۱۷۵۳ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. شاخص کل هم‌وزن افزایش هزار و ۲۹۲ و احدی داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز متعادل شروع شد و در پایان معاملات شاخص کل با کاهش هفت هزار و ۵۲۶ واحدی به دو میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۳۰ رسید؛ نمادهای "فارس"با ۲۲۸۰ و احد، "کچاد" با ۱۷۸۵ و احد و "فولاد" با ۱۷۵۳ واحد بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش هزار و ۲۹۲ و احدی به عدد ۷۷۷ هزار و ۴۶۹ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده هفت هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۶۴۱ هزار معامله و خریدوفروش بیش از هشت میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۹۹ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با افزایش ۴۸ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۴۹۰ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "خدیزی"ارفع" و "حخزر" بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۴۰ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۵۰۴ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از شش میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۲۴ هزار معامله به ارزش چهار شش هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۰ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان بود که از این مبلغ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۸ میلیارد ۱۵۸ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: شش میلیارد ۴۷۱ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: هفت هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: شش هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: استیل، افران، سپر

بیشترین حجم معامله: استیل، شهر، شستا

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: شراز، شسینا، سفانو

بیشترین کاهش قیمت: فروس، پارسیان، سصفها

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۱۵۸ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: فسبزوار، دسانکو، خدیزل.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: وبملت، سرچشمه، کقزوی.

سرانه خرید و فروش‌

سرانه خرید: ۲۱.۸ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۱.۱ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۱۴۶ ۲۴۶
فرابورس ۱۴۰ ۱۷۲

اخبار مهم

عرضه اولیه غمایه چهارشنبه ۲۱ تیرماه منتشر می‌شود

عرضه اولیه سهام شرکت خمیر مایه رضوی به روش حراج در نماد معاملاتی غمایه در بازار دوم فرابورس ایران به روش حراج دوره سفارش‌گیری و عرضه: روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه است

افزایش سرمایه ۶۸۲ درصدی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس

شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، افزایش سرمایه ۶۸۲ درصدی از مبلغ ۲۵۲ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان به ۱ هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی و آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی را در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.

پذیره‌نویسی صندوق فلزات اساسی "استیل" آغاز شد

پذیره‌نویسی صندوق استیل مفید با امتیاز ویژه مشارکت همراه است. شرکت در این پذیره‌نویسی تا تاریخ ۲۱ تیر ماه از طریق تمام سامانه‌های معاملاتی در همه کارگزاری‌ها، بدون کارمزد معاملاتی و پرداخت وجه اضافی امکان‌پذیر است.

طبق مقررات، حداقل ۷۰ درصد از دارایی تحت مدیریت صندوق استیل مفید به سهام و حق تقدم سهام موجود در صنعت فلزات اساسی و حداکثر ۳۰ درصد به سایر صنایع و مابقی به بخش‌های دیگری همچون طلا، اوراق بهادار درآمد ثابت و… اختصاص دارد.

صنعت فلزات اساسی با دارا بودن ۱۶.۲ درصد از ارزش کل بازار، دومین صنعت بزرگ بازار سرمایه است و شرکت‌های حاضر در این صنعت عمدتاً دارای سهام بنیادی و ارزنده‌ای هستند. این صنعت شامل ۲۶ نماد بورسی و ۲۳ نماد فرابورسی است.

کد خبر 672063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.