زنجان‌رود به مرکز تفرجگاهی و گردشگری تبدیل می‌شود

شهردار زنجان گفت: احداث کانال به منظور بازچرخانی فاضلاب از حوزه زنجان‌رود در محدوده شهر از پل سیدمحمد آغاز شده است و تا پل میز بها ادامه دارد. نصب آشغال‌گیر و ساحل‌سازی در دستور کار است و مدیریت شهری در نظر دارد زنجان‌رود به مرکز تفرجگاهی و گردشگری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _ شنبه هفدهم تیرماه _ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رشد دو برابری بودجه شهرداری، اظهار کرد: تجمیع پروژه‌های خرد و تعیین ناظر و مشاور برای مناطق چهارگانه در مراحل نهایی و تعیین تکلیف است.

وی با بیان اینکه قرارداد پروژه شهیدان کریمی با هزار میلیارد تومان اعتبار با قرارگاه خاتم منعقد شده است، افزود: پس از کلنگ‌زنی این پروژه عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

شهردار زنجان با بیان اینکه زمین مناسب برای تجهیز کارگاه شهیدان کریمی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: با درخواست اهالی مجبور به تغییر محل کارگاه شدیم، اگرچه گزینه‌های زیادی برای استقرار در محل نداریم و با گذشت یک ماه عملیات اجرایی منوط به تأمین زمین شده است.

فیروزفر با اشاره به ساماندهی زنجان‌رود، ادامه داد: برای اجرای این پروژه ۹۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است و در مراحل بررسی‌های اولیه هستیم، بپس از تصویب نقشه‌ها و طی مراحل قانونی عملیات اجرایی آن تا دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: احداث کانال به منظور بازچرخانی فاضلاب از حوزه زنجان‌رود در محدوده شهر از پل سیدمحمد آغاز شده است و تا پل میز بها ادامه دارد. نصب آشغال‌گیر و ساحل‌سازی در دستور کار است و مدیریت شهری در نظر دارد زنجان‌رود به مرکز تفرجگاهی و گردشگری تبدیل شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه فاز جنوبی سبزه میدان در حال بهره‌برداری است و مناسبات ملی و مذهبی در نقطه مرکز شهر با مشارکت شهروندان برگزار می‌شود، تصریح کرد: واگذاری غرفه‌های سبزه میدان به عرصه صنایع‌دستی طی بازدید وزیر میراث فرهنگی محقق شد و از ۶۴ غرفه موجود در این محل ۶۰ غرفه به صنایع‌دستی اختصاص خواهد یافت.

فیروزفر ادامه داد: در ۳۰ غرفه، صنایع‌دستی زنجان و در ۳۰ غرفه دیگر، صنایع‌دستی کشور تحت عنوان ایران کوچک را خواهیم داشت

وی از افتتاح فاز شمالی پروژه سبزه میدان (معبر زینبیه، تالار و صحن) تا پایان امسال خبر داد و اضافه کرد: در حاشیه بزرگراه ۲۲ بهمن تفرجگاه و گذر گردشگری اشراق ایجاد شده و طرح ساماندهی پارک‌های ملت، ارم، گلستان در دست مطالعه است.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در راستای بازسازی حمل‌ونقل عمومی انجام شده است گفت: ۴۳ دستگاه اتوبوس خریداری کرده‌ایم که یک پنجم اعتبار آن از شهرداری و مابقی از محل منابع دولتی تأمین و تاکنون ۱۲ دستگاه خریداری و تحویل داده شده است.

فیروزفر در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا درباره تعویض چندباره کف بعضی از پیاده‌روها، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته بعضی اقدامات بدون مطالعه انجام و استفاده از سنگ‌فرش بدون توجه به شهر اقلیم سرد شهر زنجان انجام شده است، در حال حاضر سنگ‌فرش پیاده‌روهای سعدی میانی و سعدی شمالی به دلیل مراجعه مکرر کسبه انجام شده است.

وی نهضت پیاده‌روسازی را در ادامه نهضت آسفالت دانست و اضافه کرد: طی ماه‌های مرداد و شهریورماه، شاهد اقدامات خوبی در حوزه پیاده‌روسازی خواهیم بود.

شهردار زنجان ارائه شش خدمت الکترونیکی از جمله قرار گرفتن زنجان در بین ۱۲ شهر هوشمند در تفکیک زباله، راه‌اندازی سامانه معراج آرامستان و آتش‌نشانی را از خدمات مدیریت شهری در راستای ارائه خدمات الکترونیکی دانست.

فیروزفر با بیان اینکه بیشتر تجهیزات پله برقی‌ها به سرقت رفته است، گفت: خرید و تأمین مجدد تجهیزات پله برقی معضلی است که مدیریت شهری با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

کد خبر 672018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.