آثار منفی ناترازی برق به حداقل می‌رسد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه این هفته بیشترین میزان مصرف برق کشور به ثبت خواهد رسید، گفت: با تلاش صنعت نیروگاهی کشور درصدد هستیم در دوره اوج بار مصرف برق تابستان امسال حداکثر ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به کار گیریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه‌اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی‌اکبر محرابیان در جلسه شورای برق که به میزبانی شرکت مادرتخصصی برق حرارتی برگزار شد، با اشاره به اینکه این هفته شاهد افزایش شدید دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود، اظهار کرد: براساس پیش‌بینی صورت گرفته این هفته رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از تولید برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این‌رو لازم است در هفته جاری شرکت برق حرارتی با یک برنامه‌ریزی منسجم و با استفاده حداکثری از ظرفیت نیروگاه‌های خصوصی و دولتی بتوان همچون سال گذشته انرژی مورد نیاز روزهای اوج مصرف برق کشور به‌ویژه در هفته جاری را به شکل مناسبی تأمین کنیم و در اختیار مشترکان سراسر کشور قرار دهیم.

وزیر نیرو با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته همکاران حوزه تولید برق در زمستان و تابستان سال گذشته، اضافه کرد: طی یک‌سال گذشته کارکنان نیروگاهی کشورمان شرایط بسیار سختی را با موفقیت سپری کردند که امیدواریم این روزها نیز که شاهد اوج فعالیت صنعت برق کشور هستیم، بتوانیم با یک کار منسجم و هماهنگ و اتخاذ بالاترین سطح آمادگی، تابستان خوبی را برای مشترکان رقم بزنیم.

محرابیان تاکید کرد: در حال حاضر بیش از یک‌سوم روزهای گرم سال جاری را سپری کرده‌ایم و خوشبختانه با تلاش فعالان صنعت برق کشورمان به‌ویژه در بخش نیروگاهی رضایت خوب و قابل توجهی در بخش‌های مختلف کشور در زمینه مصرف انرژی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق هوشمندانه در حال انجام است، اضافه کرد: این روزها با اتخاذ تدابیر صورت گرفته در دولت سیزدهم تأثیرات منفی ناترازی برق چند سال اخیر در حداقل ممکن حس می‌شود و باید با استمرار این وضعیت شاهد رضایت عمومی در میان مردم باشیم.

کد خبر 671978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.