دختران جوان هندبال ایران جهانی شدند

دختران هندبال ایران، با شکست قزاقستان سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از فدراسیون هندبال، تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در آخرین بازی خود در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جوانان دختر به مصاف تیم قدرتمند قزاقستان رفت و در پایان با ارائه یک نمایش درخشان توانست این تیم را با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ شکست دهد و با ایستادن در رده پنجم این دوره، سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند.

ملی‌پوشان با نظم تیمی هماهنگ همچنین عکس‌العمل‌های فوق‌العاده الناز یارمحمدی، دروازه‌بان تیم ملی توانستند نیمه نخست این دیدار را با برتری ۱۵ بر ۱۲ به سود خود ثبت کنند.

قزاقستان در نیمه دوم کار را برای دختران هندبالیست ایران سخت‌تر کرد و توانست اختلاف را به یک گل برساند، اما باز هم کار هماهنگ ملی‌پوشان و عملکرد عالی یارمحمدی درون دروازه باعث شد، قزاقستان نتواند کاری از پیش ببرد.

دختران ایران زمین در نهایت با پیروزی ۲۷ بر ۲۴ حریف قدرتمند خود را شکست دادند و با ایستادن در رده پنجم این دوره از رقابت‌ها، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

پیش از این دیدار دو تیم ازبکستان و هنگ‌کنگ برای کسب رده هفتم با هم دیدار کردند که ازبکستان توانست با نتیجه ۴۴ بر ۲۳ میزبان را شکست دهد تا جایگاه ششم این دوره از جام را کسب کند.

فردا در آخرین روز این مسابقات چین و کره جنوبی برای کسب عنوان قهرمانی در فینال با یکدیگر مصاف می‌کنند و ژاپن و چین تایپه در رده‌بندی دیدار خواهند کرد.

کد خبر 671965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.