اجرای مراسم نمادین کاروان حجت الوداع و اجرای تئاتر میدانی غدیر خم در نطنز

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز گفت: آمیخته شدن هنرهای نمایشی و آئینی و سنتی در اجرا و نوع پوشش و استفاده از وسایل و ابزار سنتی و جلوه‌های بصری و همخوانی همزمان هنرمندان در بازخوانی خطبه غدیر از ویژگی‌های این آئین بود.

عباسعلی جهانبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اجرای مراسم نمادین کاروان حجت الوداع و اجرای تئاتر میدانی غدیر خم در عصر روز عید سعید غدیر در شهر نطنز خبر داد و اظهار کرد: بیش از یکصد نفر از هنرمندان عضو انجمن نمایش نطنز به سرپرستی علی ترابیان در اجرای مراسم ویژه خطبه غدیر نقش آفرینی کردند

وی افزود: آمیخته شدن هنرهای نمایشی و آئینی و سنتی در اجرا و نوع پوشش و استفاده از وسایل و ابزار سنتی و جلوه‌های بصری و همخوانی همزمان هنرمندان در بازخوانی خطبه غدیر از ویژگی‌های این آئین است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز تاکید کرد: برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها و آئین‌های ویژه عید سعید غدیر در بیش از ۲۰۰ نقطه در شهرستان نشانه ولایت مداری و بالا بودن فرهنگ دینی مردم است که علی رغم تلاش دشمنان برای تضعیف نشان دادن غدیر، الحمدالله هر ساله از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

جهانبانی تصریح کرد: حدود ۷۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در شهر و روستا در اجرای مراسم و گرامیداشت این ایام فعالیت چشمگیری داشتند

وی در پایان از هماهنگی و برنامه‌ریزی و پشتیبانی مسئولان ستاد غدیر شهرستان تقدیر کرد.

اجرای مراسم نمادین کاروان حجت الوداع و اجرای تئاتر میدانی غدیر خم در نطنز

کد خبر 671854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.