جاه‌طلبی‌ها در دنیای اسلام تفرقه ایجاد کرد

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایات متعدد ثبت شده در اسناد و کتب اهل سنت، گفت: غدیر یک قضیه حتمی است، شیعه و سنی به این رخداد معتقدند، اما دنیاپرستی‌ها و جاه‌طلبی‌ها در دنیای اسلام تفرقه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی امروز _جمعه شانزدهم تیرماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تبریک عید غدیر خم و اشاره به توصیه خداوند به تقوای الهی، اظهار کرد: علم گاهی نوری است که خداوند بسیار آسان به قلب انسان‌های لایق تابش می‌دهد. این معجزه‌ها در کسانی پیش می‌آید که تقوای الهی داشته باشند.

وی با اشاره به فلسفه شفاعت، افزود: شفاعت در برخی اثر ندارد و افرادی که لیاقت دارند شفاعت قسمت آن‌ها می‌شود. یکی از این موارد قرآن است، اگر قرآن خواندیم و با آن انس پیدا کردیم، شفیع ما می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: یکی دیگر از شفیعان توبه است، در روایات داریم که هیچ شفیعی موفق‌تر و مؤثرتر از توبه نیست، زیرا کسی که از گناه توبه کند مانند کسی است که گناه نکرده است.

وی ادامه داد: امروز عیدالله اکبر، عید غدیر خم است. روز قیامت چهار عید در روز قیامت می‌درخشد، عید فطر، قربان، روز جمعه و عید غدیر خم و امروز روز بسیار مبارکی است زیرا که دو عید با یک‌دیگر ادغام شده است.

میردامادی تصریح کرد: هر انقلابی بنا بر علتی ایجاد و تثبیت می‌شود، انقلاب اسلامی نیز با خواست مردم و رهبری امام خمینی (ره) پیروز شد و با حضور مقام معظم رهبری حفظ شده است. امروز شاهد هستیم جهان غرب هر روز رو یه گام به نابودی نزدیک می‌شوند، زیرا قدرتی که در آسیا و خاورمیانه به وجود آمده است مشت محکمی بر دهان استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) انقلابی را رقم زد، حکومتی را تشکیل داد و خداوند باید مشخص می‌کرد که چه کسی شایستگی ادامه راه را دارد، چندین بار دستور از جانب خداوند به پیامبر (ص) نازل شد که باید حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کنید.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روایات متعدد ثبت شده در اسناد و کتب اهل سنت، گفت: غدیر یک قضیه حتمی است، شیعه و سنی به آن معتقد است، اما دنیاپرستی‌ها و جاه‌طلبی‌ها در دنیای اسلام تفرقه ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از کتب اهل تسنن در کتاب الغدیر علامه امینی روایات معتبری آمده است که به غدیر خم و ولایت و حکومت امیرالمومنین (ع) اشاره دارد. در تفسیر نورالثقلین ده روایت از اهل تسنن راجع به حکومت امام علی (ع) نقل شده است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: امروز شاهدیم که در دنیا تنها کشوری که در مقابل کشورهای مستکبر، جنایتکار، استعمارگر و ظالم آمریکا و انگلیس ایستاد، ایران شیعه بود.

وی اظهار کرد: تنها یک قطره از دریای علوم امیرالمومنین (ع) برای بشر باقی ماند که همان نهج‌البلاغه است. دشمن می‌خواهد به فکر و عقیده شما تجاوز کند، دشمنی که در جنگ تحمیلی شکست خورد و در جنگ ترکیبی موفق نشد، امروز می‌خواهد با ایجاد فرقه‌ها و مذاهب جدید مردم مومن و انقلابی را از راه مستقیم خود خارج کنند.

میردامادی با اشاره به برافراشته شدن پرچم ایران در سازمان شانگهای گفت: این موفقیت را به کسانی که تلاش کردند تبریک می‌گوییم و می‌دانیم که کار موفقیت بزرگی برای کشور بود.

وی با اشاره به اهانت به قرآن در سوئد گفت: شر تمام اهانت‌هایی که قرآن شد قطعاً به خودشان برمی‌گردد، بر همین اساس دولت‌های غربی بدانند که اسلام به زودی سراسر جهان را فتح خواهد کرد. غربی‌ها از رواج اسلام در کشورهای خود می‌ترسند و می‌دانند که به زودی دنیای بشریت در سایه پرچم اسلام قرار می‌گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: آینده از آن ما است، البته مشکلات داریم و دشمن آرام ننشسته است، اما می‌دانیم که موفقیت در دست ما است و خانه‌ای نمی‌ماند که نوای اشهدان محمد رسول‌الله در آن نپیچد.

کد خبر 671798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.