برپایی ۱۱۰ موکب از پل شهرستان تا پل مارنان / اهمیت گرامیداشت عیدغدیر مانند عاشورا و تاسوعا

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت: در تمام استان، خود مردم از همشهریان خود پذیرایی می‌کنند و صدها هزار اطعام می‌دهند و می‌دانیم روزی می‌رسد که مانند عاشورا و تاسوعا دیگر کسی در عید غدیر خانه نماند و اطعام در خارج از خانه صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام اسماعیل دست‌افکن امروز _جمعه شانزدهم تیرماه_ در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان ضمن تبریک عید غدیر خم، اظهار کرد: امسال تمام مردم و مسئولان در بزرگ‌داشت غدیر خوش درخشیدند، یکی از آرزوهای ما این است که روز عید غدیر را نیز مانند عاشورا و تاسوعا گرامی بداریم.

وی افزود: محرم و عاشورا و تاسوعا در میان مردم نهادینه شده است و اکنون باید روز عید غدیر را که در روایات داریم که هیچ روزی بزرگ‌تر از عید غدیر نبست، گرامی و قدر بدانیم.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان اصفهان گفت: چند سالی است که در سطح کشور و استان، تحت عنوان دهه ولایت، برنامه‌های بسیار خوبی انجام می‌گیرد. شب گذشته شاهد بودیم که جشن‌های بسیاری در سطح شهر مانند میدان امام (ره)، باغ غدیر، باغ فدک برگزار شد و خود مردم از همشهریان خود پذیرایی کردند، در برنامه‌های روز غدیر صدها هزار اطعام توسط مردم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز روز توبه و بخشش و استجابت دعا است، تصریح کرد: افتخار ما این است که در کشوری زندگی می‌کنیم که پنج بار در شبانه‌روز اذان و نام پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) به گوش می‌رسد.

دست‌افکن اضافه کرد: امروز روز شکرگذاری است، لازم است زمانیکه به یکدیگر که می‌رسید از نعمت ولایت خود شکرگذاری کنید، به خانواده خود مهربانی کنید و هدیه دهید. با یکدیگر خوش‌رو باشید و اظهار شادمانی کنید. خرج کردن در این روز ثواب بسیار دارد و نسبت به آن توصیه شده است.

وی با اشاره به برپایی ۱۱۰ موکب از پل شهرستان تا پل مارنان گفت: در کنار این موکب‌ها پیاده‌روی عید غدیر از پل شهرستان تا پل مارنان برقرار است، حدود ۲۰ هزار جلد کتاب تهیه شد و به مردم اهدا شد.

کد خبر 671796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.