ایران ۲- بلغارستان ۳/ توقف شاگردان عطایی برابر حریف پایین جدولی

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه از هفته سوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ مقابل بلغارستان نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از سیزدهم تا نوزدهم تیرماه با ۳۲ مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می‌شود که تیم کشورمان در دومین دیدار از هفته سوم از ساعت ۷ صبح - امروز جمعه شانزدهم تیرماه- مقابل تیم بلغارستان قرار گرفت و نتیجه را ۳ بر ۲ واگذار کرد.

دو تیم ایران و بلغارستان به مصاف هم رفتند. تیم ملی والیبال ایران به دلیل کارشکنی امریکایی‌ها بدون حضور چند بازیکن اصلی و سرمربی تیم در هفته سوم رقابت‌های جام ملت‌ها شرکت کرد. تیم ایران در بازی قبل نتیجه را به فرانسه واگذار کرده بود. تیم ملی والیبال ایران دو هفته بسیار تلخ و ناامید کننده را در لیگ ملت‌ها پشت سر گذاشت و از ۸ بازی دو هفته ابتدایی موفق شد فقط ۲ پیروزی کسب کند و ۶ شکست حاصل کار شاگردان بهروز عطایی بود.

  • سیدمحمد موسوی، مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علی رمضانی، علی حاجی‌پور، بردیا سعادت، جواد کریمی، حسین خانزاده، امیرحسین اسفندیار، آرمین افشین‌فر، محمدرضا مؤذن، محمدرضا حضرت‌پور، محمد ولی‌زاده و شهروز همایونفرمنش بازیکنان ایران در این دیدار بودند.
  • هدایت تیم ملی ایران در این دیدار بر عهده طلوع‌کیان بود.
  • الکس گروز دانو، آسپارو آسپاروهوو، نیکولای پنچو، نیکولای کولو، جئورجی سگانوو، مارتین آتاناسوو و تئودور سالپاروو (لیبرو) نیز ترکیب شروع کننده تیم بلغارستان در این مسابقه بودند.
  • آندرا پوچر از ایتالیا و فرانسیسکو سسپدس لاسی دنی از جمهوری دومینیکن به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت دیدار ایران و بلغارستان را برعهده داشتند.

ست اول:

نتیجه: ایران ۱- ۰ بلغارستان

اولین امتیاز این ست برای ایران ضرب شد و سپس بازی در شرایط پایاپای دنبال شد.

پس از آن بازی به صورت پایاپای پیش رفت. ضعف بازیکنان ایران در سرویس امتیازات زیادی را به حریف داد، در حالی که ایران در چندین امتیاز پیش بود اما اشتباهات مکرر بازیکنان کشورمان فاصله امتیازات را کم کرد. در یک صحنه کادر فنی ایران تقاضای ویدئو چک داد که حاصلی نداشت و نتیجه آن امتیاز برای حریف بود. سه امتیاز اختلاف ایران با بلغارستان باعث شد تا طلوع‌کیان تقاضای وقت استراحت بگیرد. سرمربی بلغارستان در نتیجه ۱۱ بر ۹ به سود تیمش وقت استراحت گرفت. همچون تیم ایران، بلغارها نیز در منطقه سرویس اشتباهات زیادی داشتند. با وجود اینکه ایران چند امتیاز از بلغارستان عقب بود اما در ادامه کار تیمی بازیکنان و عملکرد عالی علی حاجی‌پور روی دفاع تور باعث شد ایران پیش بیافتد و ست را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به نام خود کند.

ست دوم:

نتیجه: ایران ۱- ۱ بلغارستان

اولین امتیاز ست دوم برای بلغارستان ثبت شد و در ادامه چندین امتیاز پیشی گرفتند. در امتیاز ۹ بر ۶ به سود بلغارها، طلوع‌کیان تقاضای وقت استراحت برای تیم ملی کشورمان گرفت. بازیکنان بلغارستان مانند ست اول، در امتیازگیری جلو افتادند تا اینکه در امتیاز ۱۱ بر ۹ به سود آنها، سرمربی تیم وقت استراحت گرفت. در ادامه بلغاری‌ها باز هم توانستند فاصله اختلاف امتیازشان را با ایران افزایش بدهند. ضعف در حمله و عملکرد ضعیف در دفاع روی تور باعث شد تلاش ملی‌پوشان کشورمان برای کم کردن فاصله امتیازات نتیجه ندهد. اگرچه ایران در در امتیازات پایانی به کمک موسوی و حاجی پور چند امتیاز کسب کرد اما در نهایت این تیم بلغارستان بود که با نتیجه ۲۱ بر ۲۵ در ست دوم پیروز شد.

ست سوم:

نتیجه: ایران ۲- ۱ بلغارستان

تیم ایران در ابتدای ست سوم چند امتیاز از بلغارستان عقب افتاد. اشتباهات مکرر در سرویس و ضعف در حمله باعث شد تا ایران در این ست ضعیف ظاهر شود. در ادامه بالاخره عملکرد تیمی بازیکنان باعث شد در امتیاز ۱۱ بر ۱۱ هر دو تیم مساوی پیش بروند. با این حال باز هم بلغارها جلو افتادند تا در امتیاز ۱۵ بر ۱۳ به سود حریف، طلوع‌کیان تقاضای وقت استراحت کرد. هماهنگی بازیکنان ایران و سرویس خوب ملی‌پوشان بازی را پایاپای کرد. در امتیازات حساس پایانی بالاخره ایران توانست از حریف پیش بیافتد و با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ کار دنبال شود. اما در ادامه از دست دادن سرویس که ضعف اصلی تیم محسوب می‌شود، امتیازات را برابر کرد. یک تعویض عالی و آمدن رمضانی و سعادت در ترکیب تیم باعث شد ایران ۲۱ بر ۱۹ از حریف پیشی بگیرد، اما خیلی زود بازیکنان بلغاری این فاصله را جبران کردند و بازی به تساوی رسید. در لحظات حساس بازی، عملکرد خوب بردیا سعادت و خوش شانسی همایونفرمنش باعث شد امتیاز به ۲۳ بر ۲۱ به سود ایران برسد تا بلافاصله سرمربی بلغاری‌ها تقاضای وقت استراحت کند اما در نهایت شاگردان عطایی با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ توانستند این ست را از آن خود کنند.

ست چهارم:

نتیجه: ایران ۲- ۲ بلغارستان

در ست چهارم و در امتیازات ابتدایی، ایران از حریف خود عقب بود اما ملی‌پوشان موفق شدند مقابل قعرنشین لیگ ملت‌ها کامبک زده و به بازی برگردند تا نتیجه ۱۳ بر ۱۳ برابر شود. اما در ادامه ایران نتوانست این تساوی را حفظ کند و با نتیجه ۱۹ بر ۱۵ از بلغارستان عقب افتاد. در ادامه بازی، بلغارستان تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی برسد تا تکلیف تیم برنده به ست پنجم این دیدار کشیده شود.

ست پنجم:

نتیجه: ایران ۲- ۳ بلغارستان

در ست پنجم این دیدار، ایران اولین امتیاز را کسب کرد. در اواسط ست پنجم، دو تیم پایاپای کار کردند به طوری که نتیجه برابر ۵ شد. بلغارستان باز هم بهتر بود به طوری که نتیجه ۸ بر ۶ به سود حریف ایران شد. ایران با دفاع خوب خود توانست اختلاف را کم کند تا دو تیم برابر ۱۱ شوند. بلغارستان در ادامه این بازی، تیم برتر بود و توانست با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ پیروز میدان شود تا ایران با نتیجه ۳ بر ۲ بازی را به قعر نشین لیگ ملت‌ها واگذار کند.

کد خبر 671782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.