روایت «باغدیر» در باغ غدیر اصفهان

ویژه برنامه‌های شهرداری اصفهان در دهه ولایت و امامت، با عنوان «باغدیر» در مجموعه باغ غدیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امشب کشورمان به مناسبت عید سعید غدیر خم غرق در شور و نشاط است، اینجا در گوشه‌ای از نصف‌جهان هم جشن «با غدیر» در باغ غدیر میزبان مردم شهر است.

در ورودی باغ غدیر غرفه‌های مختلفی همچون نذورات، سرگرمی‌های کودکانه، مشاوره برپاست؛ مسئولان این غرفه‌ها به شهروندان به‌ویژه کودکان خدمت‌رسانی می‌کنند.

سمت راست باغ غدیر خادم‌یاران رضوی شربت پخش می‌کنند، در بلوار سمت راست نیز غرفه‌ای برای سرگرمی کودکان تدارک دیده شده است که مانند بازی «ماروپله» خطبه غدیر را به آنها می‌آموزد.

جلوتر که می‌رویم حال و هوا، بیشتر «بزرگسالانه» می‌شود؛ غرفه مشاوره، غرفه پزشک و سایر غرفه‌ها در این محور قرار دارد.

از آنجا استیج برنامه نمایان است؛ دو دستگاه تلویزیون شهری عظیم در چپ و راست استیج قرار دارد و جلوی آن پر از صندلی است.

اما در محور سمت چپ، بیشتر فضا کودکانه است؛ دستگاه‌هایی نصب شده که کودکان با انجام فعالیت‌هایی مانند «ورزش بوکس» به‌صورت مجازی با هم رقابت می‌کنند.

در غرفه بعدی دستگاه هاکی، محور توجه بعضی از بچه‌ها است؛ گل می‌زنند و گل می‌خوردند. اینجا هیجان برای آنها به اوج رسیده است.

کم‌کم برنامه شروع می‌شود، شهروندان روی صندلی جا می‌گیرند و قرآن تلاوت می‌شود.

پس از تلاوت همه به احترام سرود ملی کشورمان به پا می‌خیزند با غرور ملی سرود را زمزمه می‌کنند.

مرتضویان که هنر خود را روی پد نقاشی به نمایش گذاشته بر روی استیج می‌رود و از سبک نقاشی خود می‌گوید: پیام این هنر به نمایش گذاشتن واقعه غدیر خم است که با بهره‌گیری از هنر کوبیسم و تکست‌چر به سفارش شهرداری اصفهان اجرا شده و امروز برای بازدید شهروندان در دسترس است.

مردم، مردم و مردم، محور برنامه‌های دوره ششم

علی صالحی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز که در این جشن بزرگ شرکت کرده اظهار می‌کند: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در حوزه فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، «مردم پایه»، «مردم‌محور» و «برای مردم» بودن برنامه‌های فرهنگی است.

وی می‌افزاید: در این دوره مدیریت شهری تلاش کردیم در انتخاب مقیاس، ابعاد، مکان و نوع مشارکت در برنامه‌های فرهنگی را مدنظر داشته باشیم که در ابعاد مختلف آن را تجربه کردیم.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان می‌کند: در عید غدیر امسال اتفاق کم‌سابقه‌ای رخ داد و در ۴۰۰ نقطه شهر و بیش‌از ۳۰ برنامه شاخص را شاهد بودیم؛ برنامه «با غدیر» از نظر محتوا، شور و نشاط، جشن بزرگ شهری و ارائه پیام غدیر تمام این ویژگی‌ها را دارد.

وی اضافه می‌کند: مردم این برنامه را از خود می‌دانند و بنا به سلیقه خود می‌تواند مخاطب یکی از برنامه‌های باغ غدیر باشند، لذا امیدوارم این مدل که در حال تکامل است را در برنامه‌های آینده با ضریب نفوذ بیشتر ارتقا دهیم.

به گزارش ایمنت اجرای گروه سرود، استندآپ کمدی و مسابقه از دیگر بخش‌های این جشن بزرگ بود که با همکاری شهروندان به اجرا درآمد.

کد خبر 671763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.