روایت بدرقه مسافران شهر با ذکر یا علی (ع)

مسافران شهر اصفهان به‌مناسبت عید سعید غدیر خم در مراسم منقبت خوانی و نقالی‌خوانی با نام «امضای خدا» در محل پایانه مسافربری کاوه اصفهان بار دیگر با مولای خود بیعت کردند و با نام و ذکر یاعلی (ع) در این عید سعید بدرقه شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینجا در پایانه مسافربری کاوه اصفهان در میان مسافرانی که با عجله و گرمازده برای رسیدن به اتوبوس خود شتاب می‌کنند، مردی با ردایی سفید و محاسنی بلند از عشق به علی (ع) می‌خواند، مسافران دور او جمع شدند و گویا فراموش کردند قرار است سر ساعتی مشخص به اتوبوس خود برسند.

آرام آرام به جمعیت اضافه می‌شود و می‌توان زمزمه یا علی، یا علی را از مردم شنید. دیگر از هیاهوی جمعیت و شتاب رفتن خبری نیست، عشقی در قلب‌ها، چشم‌ها را بارانی و پای مسافران را برای رفتن سست کرده است.

مرد میانسال با موهای سفید، کمی آب می‌نوشد، عصای خود را می‌چرخاند و خطاب به مردمی که ایستاده و او را تماشا می‌کنند از مولای عشق می‌گوید: «روز هجدهم ذی‌الحجه روزی بزرگ برای تمام شیعیان جهان است؛ این روز با نام «غدیر خم» بر مبنای واقعه‌ای که در سرزمین غدیر رخ داد، نامگذاری شده است.

پس از اینکه اعمال حج پیامبر (ص) در مکه پایان یافت، محمد نبی و یارانش برای حرکت به سمت مدینه آماده شدند، امت در راه با رسیدن به سرزمین غدیر خم با نزول آیه‌ای از سوی جبرئیل، حضرت به امر پروردگار، علی بن ابیطالب را به عنوان ولی و وصی بعد از خود، به مردم معرفی کرد.»

دل‌ها بی‌قرار علی (ع) می‌شود، عده‌ای چمدان به دست چشم‌هایشان بارانی است، عده‌ای در حال ثبت لحظه‌های شیرینی هستند که با ذکر علی (ع) عجین شده است.

صدای مرد رداپوش دوباره بلند می‌شود:

«مفتخرم شیعه‌ی مولایم
شاه ولایت شده آقایم
امام من حیدر کراره
فدایی حضرت زهرایم
یا علی مولا مددی حیدر مولا حیدر
این عاشق شده دیونه مولاحیدر
نادعلی علی میخونه مولا حیدر»

«علی (ع)» در قاموس شیعیان جهان تنها یک اسم نیست، علی (ع) واژه‌ای به وسعت عشق و آسمانی حکیمانه است. علی (ع) را با ایثار، با شهادت، علی (ع) را غرق در خون در محراب خدا می‌شناسند.

علی (ع) سرزمینی بی انتها و ناشناخته است و اینجا در گذرگاه رفتن قرار است، مسافران بی آنکه خود بدانند قبل از وداع به نام علی (ع) و برای او عاشقی کنند.

«بی علی دین در مثل باشد حباب
پوچ و تُو خالی حبابی در سراب
دین کامل با علی پیدا شود
دین فقط در عشق او معنا شود
عشق مولایم علی عشق خداست
عشق او بر هر غم و دردی دواست»

در مراسم منقبت خوانی و نقالی خوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم و هفته امامت و ولایت با نام «امضای خدا» در محل پایانه مسافربری کاوه اصفهان بار دیگر شهروندان اصفهانی با مولای خود بیعت کردند و مسافرانی که عزم سفر داشتند با نام و ذکر یا علی (ع) در این عید سعید بدرقه شدند.

گزارش از: ریحانه راهپیما

کد خبر 671759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.