نخستین جلسه هم‌اندیشی شهرداران ادوار گذشته خرم‌آباد برگزار شد

برای نخستین بار در کشور و به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شهرداران ادوار گذشته شهر خرم‌آباد به دعوت شهرداری این شهر در هتل شهرداری خرم‌آباد گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش بارانی در مراسم هم‌اندیشی شهرداران ادوار گذشته شهر خرم‌آباد اظهار کرد: این نخستین نشست هم‌اندیشی شهرداران ادوار خرم‌آباد است که در یک‌صدمین سال شروع به کار شهرداری خرم‌آباد و به مناسبت روز شهرداری و دهیاری‌ها انجام گرفته است تا شهرداران ادوار گذشته به بیان تجربیات و همیاری در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی شهرداری بپردازند.

وی افزود: شهر خرم‌آباد در طول یک‌صد سال گذشته موارد بسیاری را به دست آورده و بسیاری از فرصت‌ها و ارزش‌های خودش را نیز از دست داده است که همه شما در مقام شهردار و در مقام مسئول در برهه‌های زمانی مختلف به این موضوع واقف بوده و هستید.

شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: امروز انتقال تجربیات شما می‌تواند می‌تواند راه‌گشای برون‌رفت شهر خرم‌آباد از مشکلات باشد و شهرداری خرم‌آباد را در شناسایی فرصت‌های پیش رو کمک کند.

وی افزود: آنچه که مسلم است این است که بخشی از تاریخ شهر خرم‌آباد مرهون خدمات و اقدامات خالصانه شما در مقام شهردار خرم‌آباد بوده است.

ضرورت تشکیل مجمع مشورتی برای استفاده از تجربیات شهرداران ادوار گذشته در مجموعه شهرداری

کرم نعمتی، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در ادامه مراسم خواستار تشکیل مجمع هم‌اندیشی برای تجربیات شهرداران ادوار گذشته شهر خرم‌آباد در مجموعه شهرداری شد و اظهار کرد: به‌طور قطع شهرداران ادوار گذشته راهکار و تجربیاتی دارند که می‌تواند راه برون‌رفت از مشکلات ما باشد، لذا یک مجمع مشورتی نیاز است تا ما بتوانیم از تجربیات آن‌ها در مجموعه شهرداری و شورای شهر استفاده کنیم.

وی افزود: آنچه که امروز ما به عنوان شهر خرم‌آباد می‌بینیم حاصل تلاش شما در دوره خودتان بوده است، هر چند ممکن است نواقص و کوتاهی‌هایی وجود داشته باشد، اما حاصل آن تجربیات خرم‌آباد امروز است و از شهردار انتظار می‌رود این جلسات تداوم داشته باشد تا هرچند ماه یک‌بار بتوانیم از تجربیات بهره بگیریم.

تجارب شهرداران ادوار به آیندگان منتقل شود

احمدرضا دالوند در این مراسم خواستار تداوم این برنامه‌ها شد و اظهار کرد: هر کدام از این بزرگان تجارب ارزشمندی از دیر باز دارند که این تجارب بسیار مهم و ارزشمند است و برای آن‌ها هزینه شده است و بایستی به آیندگان انتقال یابد و شهرداری نیز به منظور پیشبرد برنامه‌های شهر خرم‌آباد از این تجارب استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی استان به‌ویژه در شهرداری‌ها رقم خورده است، افزود: ۹۷۶ پروژه در استان وجود داشت که یا متوقف بودند یا پیشرفت کندی داشتند، اما امروز بعد از دوره مسئولیت دولت سیزدهم هیچ پروژه تأثیرگذار و کاربردی در سطح استان نداریم که متوقف باشد.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: تمام پروژه‌های فعال در بحث زیر ساخت‌های شهر خرم‌آباد و مرکز استان می‌تواند تأثیرگذار باشد، نمونه بارز آن چهارخطه‌هایی است که به مرکز استان که همگی فعال هستند منتهی می‌شود و تا پایان سال دو مورد از آن‌ها به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین پروژه اثرگذاری که می‌تواند اثرات شایانی در استان به‌ویژه مرکز استان داشته باشد، پروژه ریلی است که با درایت خوبی در حال انجام است و اتفاق خوبی که در این پروژه افتاده است، ادامه این پروژه از خرم‌آباد به اندیمشک است که نهایی شده و در سفر دوم ریاست جمهوری به لرستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

دالوند گفت: با نگاه مثبتی که استاندار لرستان به مرکز استان دارد، اتفاقات خوبی در حال انجام است؛ نمونه آن هتل صخره‌ای که پس از ۲۵ سال توقف با همراهی شورا و شهرداری خرم‌آباد و جلسات متعدد در این زمینه برای رفع مشکلات پروژه چند روزی است که فعالیت را دوباره از سر گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر خرم‌آباد در بحث ورودی‌ها و خروجی‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است و از ضلع غربی به‌واسطه همین ورودی‌ها شاهد حجم ترافیک سنگینی هستیم، امروز مجوز ماده ۲۳ کنارگذر غربی خرم‌آباد صادر و ابلاغ شده که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اثرگذار شهری خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار لرستان اظهار کرد: قلعه فلک افلاک نیز یکی دیگر از موضوعات اساسی و تأثیرگذار در بحث گردشگری است که در سال ۱۴۰۳ تخلیه کامل شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برج‌های دوقلو و بام خرم‌آباد نیز از دیگر مطالبات جدی مدیریت ارشد استان است که با پیگیری‌های انجام شده برج‌های دوقلو با یک رویکرد جدید فعالیت خود را دوباره آغاز خواهد کرد و در بحث بام خرم‌آباد نیز که از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد شهر و در سطح ملی مطرح است، مذاکراتی داشته‌ایم که به نتایج خوبی خواهیم رسید.

دالوند اضافه کرد: در سطح شهر خرم‌آباد پل‌ها و تقاطع‌های متعددی در دستور کار قرار دارد که در این راستا تقاطع غیرهمسطح شریعتی آغاز شده و پیشرفت خوبی دارد.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به وضعیت توپوگرافی و آب و هوایی خرم‌آباد گفت: با وجود اینکه لرستان سومین استان پر بارش کشور است، اما در فصل تابستان از کم‌آبی رنج می‌بریم و به دلیل عدم زیر ساخت‌ها هنوز نتوانسته‌ایم این موضوع را مدیریت کنیم. سد مخمل‌کوه با هدف تأمین آب شرب خرم‌آباد و افزایش ظرفیت‌های گردشگری در دستور کار قرار گرفته که با بهره‌برداری از این سد علاوه بر استفاده از ظرفیت گردشگری برای شهر تا ۲۵ سال آینده شهر خرم‌آباد در زمینه تأمین آب شرب مشکل نخواهد داشت.

به گزارش ایمنا، ضرورت ایجاد پارکینگ طبقاتی در شهر خرم آباد، ایجاد منابع درآمدی پایدار، ثبات مدیریتی در شهر، هوشمندسازی شهر، استفاده از تجربیات شهرداران بومی و بازنشسته شهر، توجه به خواسته‌ها و مطالبات شهروندان، به‌کارگیری نیروهای متخصص در شهرداری‌ها، ایجاد شهرک‌های اقماری، توجه به بافت فرسوده، تبدیل باغ فیض به پارکینگ طبقاتی، استفاده از کمک‌هایی دولتی و استانداری برای برون رفت از مشکلات، تداوم این برنامه، استفاده از تخصص‌های علمی در مدیریت شهر، ساماندهی خدمات شهری و رساندن آن به سطح ناحیه، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیر مجاز، از مواردی بود که شهرداران ادوار در این نشست مطرح و خواستار به‌کارگیری آن‌ها توسط مدیریت شهری برای توسعه شهر شدند.

در پایان این مراسم شهرداران ادوار خرم آباد تکریم شدند.

کد خبر 671726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.