ورود دستگاه قضائی به تلف‌شدن یوز آسیایی در میامی/ بررسی پرونده شهادت سردار سلیمانی

ورود دستگاه قضائی به موضوع حوادث منجر به تلف شدن یوز آسیایی در میامی، آزادی ۶۵ زندانی غیرعمد اصفهانی، بررسی پرونده شهادت سردار سلیمانی و تلاش برای کاهش مشکلات اقتصادی را در بسته خبری حقوقی قضائی ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور اظهار کرد: متعاقب انتشار فهرست ۹۳ ساختمان ناایمن در تهران از حیث اطفا حریق، با تأیید مرکز تحقیقات وزارت راه، نتایج ارزیابی ایمنی یکپارچه ساختمان‌های ناایمن تهران اعلام شد.

وی افزود: ۱۲۹ ساختمان ناایمن از نظر نقص اطفای حریق که از سوی سازمان آتش‌نشانی به دادستانی معرفی شده بود، با پیگیری قضائی دادسرای تهران و همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و مالکان، بخشی از این ساختمان‌ها ایمن‌سازی شد و در نتیجه از ۱۲۹ فقره به ۹۳ ساختمان کاهش یافته است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور تصریح کرد: برای هر یک از این ساختمان‌ها در دادستانی تهران پرونده تشکیل شده و اقدامات قضائی با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت شهرداری تهران و سازمان آتش نشانی در جریان است؛ فهرست اولیه ارائه شده از سوی سازمان آتش نشانی صرفاً از حیث اطفا حریق و صلاحیت‌های فنی آن سازمان و بدون درجه بندی خطر بود.

سالانه ۱۸۰۰ زن در آمریکا و ۱۳۰ زن در انگلیس به قتل می‌رسند

کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در آمریکا ۱۸۰۰ زن در هر سال به قتل می‌رسند، در هر ۹۸ ثانیه یک زن مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرد که در هر هشت دقیقه یک نفر از قربانیان کودک است، یک سوم زنان زندانی در جهان یعنی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا هستند. بیش از ۷۰ درصد زنان در معرض خشونت جسمی یا جنسی قرار گرفته‌اند. حقوق زنان در شرایط مشابه ۷۷ درصد مردان است که این رقم برای آفریقایی‌تبارها حدود ۶۴ درصد است.

وی با مروری بر جنایات این کشورها علیه مردم ایران، تصریح کرد: این وضیعت را به جنایات این کشورها علیه مردم، شامل زنان و کودکان ایرانی اضافه کنید که از طریق کمک ۸۵ شرکت آلمانی، ۱۹ شرکت فرانسوی، ۱۸ شرکت انگلیسی و ۱۸ شرکت آمریکایی، علاوه بر شرکت‌هایی از هلند به تجهیز رژیم صدام به سلاح کشتار جمعی شیمیایی که منجر به شهادت ۱۳ هزار و مسمومیت بیش از ۱۰۰ هزار ایرانی بی‌گناه شد، اقدام کردند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه اعمال و یا اجرای تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه یکجانبه از سوی این کشورها علیه مردم ایران را که موجب درد و رنج زنان و کودکان شده، جنایت علیه بشریت عنوان کرد.

ورود دستگاه قضائی به موضوع حوادث منجر به تلف شدن یوز آسیایی در میامی

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی بروز دومین حادثه منجر به تلف شدن یوز آسیایی طی چهار ماه گذشته در حوزه قضائی میامی دستورات قضائی لازم را صادر و اظهار کرد: در پی بروز حادثه جاده‌ای منجر به تلف شدن یک قلاده یوز ایرانی در حوزه قضائی میامی، دستورات قانونی لازم به دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان صادر شد.

وی افزود: از آنجایی که حفاظت و صیانت از گونه‌های در معرض خطر انقراض باید به صورت جدی انجام شود و باید با هر موضوعی که امنیت روانی جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد برخورد جدی، پیشگیرانه و بلکه بازدارنده صورت پذیرد بر همین اساس در جاده‌های آن حوزه قضائی طی چهار ماه گذشته این دومین حادثه است که منجر به تلف شدن یوز آسیایی شده و ضرورت دارد موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: به دادستان حوزه قضائی میامی تاکید شده، چنانچه هر یک از سازمان‌های مسئول پس از بروز اولین حادثه فروردین‌ماه سال جاری تکالیف خویش را برای افزایش ضریب امنیت و ایمن سازی جاده به خوبی انجام نداده‌اند، شناسایی و به مراجع نظارتی معرفی شوند.

تمام تلاشمان را برای کاهش مشکلات اقتصادی انجام می‌دهیم

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه گفت: باید توجه داشت که فشارهای معیشتی و اقتصادی تنها مختص قوه قضائیه نیست و همه مردم با آن درگیر هستند و ما هم در دستگاه قضائی تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات اقتصادی کارکنان عدلیه انجام داده و همچنان انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: قدر مسلم، خدمت و قبول مسئولیت در قوه قضائیه با توجه به جمیع شرایط و محذوریت‌ها و تنگناهای موجود به لحاظ مالی و امکاناتی و همچنین با عنایت به حجم بالای کار، امری پر مشقت و مرارت است و بر همین اساس باید تاکید کرد که نیروها و مسئولان قضائی، جهادگونه امور را به پیش می‌برند؛ قدر متقین در این جهاد، نقش همسران و خانواده کارکنان قوه قضائیه بسیار برجسته است.

آزادی ۶۵ زندانی غیرعمد اصفهانی به برکت عید غدیر

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی ۶۵ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه ناشی از جرایم غیرعمد در آستانه عید ولایت خبر داد و اظهار کرد: حمایت مردمی از زندانیان جرایم غیرعمد در نصف‌جهان محدود به ایام خاصی از سال نبوده است و اقشار مختلف اجتماعی در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی همواره به هر بهانه حامی و ساعی واقعی دربندان تحت حمایت ستاد دیه استان اصفهان بوده و هستند.

وی با اشاره به اقدامات حبس‌زدایی صورت گرفته در دهه ولایت، افزود: مسئولان ستاد دیه با بازدید چندباره از بند زندانیان بدهکار مالی و شناسایی و تحقیق دقیق وضعیت مالی مددجویان واجد شرایط کمک، پس از دریافت استعلامات ثبتی و قانونی، با اعطای تسهیلات به ۶۳ زندانی مرد و دو بدهکار مالی زن در آستانه عیدالله‌اکبر و به برکت عید وصایت امیرالمومنین علی (ع) در مجموع زمینه آزادی ۶۵ زندانی نیازمند را با رقم بدهی بالغ بر ۸۹ میلیارد تومان فراهم کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با ارائه جزئیات پرونده این زندانیان، تصریح کرد: در راستای تعدیل ارقام برخی از دیون و تسهیل زمینه استخلاص ۶۵ زندانی احصا شده، پس از برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش در محل ستاد مردمی دیه رقمی معادل ۱۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان با گذشت رضایتمندانه شاکیان خصوصی از اصل بدهی‌ها کسر شد.

تا تحقق کامل رهنمودهای ارزشمند رهبر انقلاب از پای نخواهیم نشست

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه‌قضاییه اظهار کرد: به رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمام مردم اطمینان می‌دهیم که تا تحقق کامل این رهنمودهای ارزشمند از پای نخواهیم نشست؛ بنابراین اعلام می‌کنم که کارگروه‌های کارشناسی و تخصصی از هم اکنون فعال و درصدد یافتن راهکارهای جدید، ابتکاری و خلاقانه در این مسیر برآمده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی برای زندانیان، اضافه کرد: برای حدود ۲۵ درصد زندانیان کشور اشتغال مولد و پایدار ایجاد شده است و بیش از ۱۳۰ هزار زندانی تحت پوشش دوره‌های حرفه‌آموزی قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: البته در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی رویکردهای جدید در خصوص ساماندهی اراضی، رفع تصرفات، حدنگاری‌ها و سایر موارد مهم نیز اقداماتی انجام شده است.

اعدام، عاقبت تجاوز و دست‌درازی به نوامیس مردم در مؤسسه زیبایی غیرمجاز

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: افرادی که در یک مؤسسه زیبایی غیرمجاز به تعدادی از زنان تجاوز کرده بودند، در زندان بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

وی اضافه کرد: افرادی که در مؤسسه زیبایی غیرمجازی در بندرعباس به تعدادی از بانوان تجاوز کرده بودند، صبح _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ در زندان بندرعباس به دار مجازات آویخته شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اینکه رأی بدوی و صدور حکم اعدام این سه متجاوز به عنف پس از رسیدگی در شعبه دادگاه کیفری یک استان هرمزگان صادر شد، افزود: این پرونده در ادامه روند دادرسی و پس از اعتراض محکومان در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تأیید شد.

وی در تشریح اقدامات مجرمانه این افراد تصریح کرد: آبان‌ماه سال ۱۴۰۰، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان با رصد اطلاعاتی متوجه ارسال تصاویر و متن‌های غیراخلاقی حاوی محتوای مستهجن مبنی بر تجاوز در فضای مجازی می‌شوند که پس از کسب دستور مقام قضائی با تشکیل تیم حرفه‌ای و مجرب و با اقدامات تخصصی جهت بررسی ابعاد مختلف آن، پرونده این حوادث وارد مراحل تحقیقات و رسیدگی می‌شود.

پرونده شهادت سردار سلیمانی در حال بررسی است

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اظهار کرد: پرونده شهادت سردار سلیمانی به لحاظ اینکه مربوط به ۲ کشور ایران و عراق است، فرآیند رسیدگی خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: جنایات آمریکا کم نیستند زیرا صدها جنایت از جنایات آمریکا را در پرونده قبل و بعد از انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

دادستان کل کشور در خصوص پرونده شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان جنایتی است که در تاریخ به عنوان یک نمونه از جنایات خاص آمریکا ثبت شده است.

وی افزود: پرونده شهادت سردار سلیمانی به لحاظ اینکه مربوط به دو کشور ایران و عراق است فرآیند رسیدگی خاص خود را دارد که یک سری اقدامات در تهران انجام و یک سری اقداماتی هم در عراق انجام شده است.

کد خبر 671715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.