انهدام ۵۲ باند و جرایم سازمان یافته سرقت در اصفهان / استرداد ۲۳۷ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۵۲ باند و جرایم سازمان‌یافته سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی این استان خبر داد و ۳۸ درصد آنها را باندهای غیربومی و در حرکت اعلام کرد.

سردار حمید علینقیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان، از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۲ باند و جرایم سازمان‌یافته در حوزه سرقت شناسایی و منهدم و ۲۳۷ میلیارد تومان اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد شده است.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از باندهای منهدم شده، غیربومی و در حرکت هستند، افزود: با دستگیری این باندها نه تنها وقوع سرقت در استان کاهش می‌یابد، بلکه شاهد کاهش وقوع سرقت در استان‌های دیگر نیز خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کاهش ۲۶.۴ درصدی سرقت منزل، کاهش ۲۰.۸ درصدی وقوع سرقت مغازه، کاهش ۴.۸ درصدی سرقت اماکن، کاهش ۳۷.۲ درصدی قاپ‌زنی و کاهش ۴.۴ سرقت‌های مهمه استان در سه ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این کاهش وقوع سرقت‌ها نشان از تحرک و چابکی دست‌اندارکاران حوزه مقابله با سرقت از جمله بخش‌های مختلف انتظامی، کلانتری‌ها، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و سایر پلیس‌های تخصصی است.

وی با اشاره به وقوع سرقت‌های خرد، اضافه کرد: بیشترین افزایش وقوع سرقت‌های خرد مربوط به لوازم و قطعات داخل خودرو است و یکی از دلایل مهم این سرقت‌ها را می‌توان توجه نداشتن مال باختگان به رعایت اصول ایمنی و نصب تجهیزات ضدسرقت روی خودرو دانست.

سردار علینقیان پور مقابله با سرقت‌های خشن و زورگیری که باعث کاهش احساس امنیت بین مردم می‌شود را یکی از اولویت‌های پلیس استان اعلام و تصریح کرد: با اقدامات خوبی که در قرارگاه مبارزه با سرقت استان اصفهان و کمیته‌های تخصصی مربوطه صورت گرفته، جلوی روند این جرایم در استان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه سرقت‌های مسلحانه مشکل خاصی نداریم، ادامه داد: در این خصوص یک باند که حوزه فعالیت آنها استان‌های اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بود شناسایی و منهدم شد و آخرین باند هم که اعضای آنها افراد غیربومی و در حرکت بودند نیز در شرق استان دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای ۱۸ مرحله طرح امنیت محله‌محور با دستگیری ۴۳۱ نفر سارق و مالخر خبر داد و اظهار کرد: یکی از اقدامات مؤثر پلیس آگاهی در زمینه پیشگیری از سرقت شناسایی و دستگیری محکومان غایب و فراری است که در این زمینه طی سه ماهه سال جاری، ۱۳۴ نفر از محکومان متواری اجرای احکام دستگیر شدند که محکومیت ۱۰۵ نفر از این افراد مرتبط با جرم سرقت بود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های جدید پیشگیری، هدفمند و هوشمند به منظور جلوگیری از وقوع سرقت در استان، نظارت بر روند سرقت‌های خرد و کلان، تجزیه و تحلیل دقیق سرقت‌ها و استفاده کاربردی از آنها در جهت مهار جغرافیایی جرم سرقت، توجه به عوامل مؤثر بر وقوع سرقت از جمله معتادان متجاهر، بزهکاران خرد و کلان و برخورد هدفمند با مالخران به عنوان بزرگترین انگیزه برای سارقان، راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند به منظور کشف اموال مسروقه و استرداد آنها به مال باختگان و استفاده از روش‌های علمی کشف سرقت از جمله اقداماتی است که به صورت جدی در قرارگاه مبارزه با سرقت استان دنبال می‌شود و نتایج بسیار خوب این اقدامات را مردم به صورت ملموس احساس خواهند کرد.

کد خبر 671700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.