رونق اقتصاد اجتماعی شهر سوئدی با تهیه نقشه‌های هوشمند

لینشوپینگ سوئد با افزودن نقشه‌های هوشمند به وبگاه شهرداری راهنمای مفیدی برای بهبود آگاهی عموم مردم شهر از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی ایجاد کرده که ترسیم‌کننده آینده اقتصاد اجتماعی شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان شهر لینشوپینگ سوئد اگر تصمیم بگیرند سبک زندگی پایدارتر، اجتماعی‌تر و جامعه‌محورتری داشته باشند، گزینه‌های شگفت‌انگیزی به آن‌ها ارائه خواهد شد. برای مثال می‌توانند به‌صورت رایگان از یکی از کتابخانه‌های شهر بذر گیاهان مختلف را دریافت کنند و درباره چگونگی کاشت آن‌ها در یکی از باغ‌های شهری آموزش ببینند، یک کایاک (قایق) رایگان برای گردش کرایه کنند، از باشگاه‌های ورزشی در فضای باز بهرمند شوند یا روز خود را با گشت‌وگذار در فروشگاه‌های دست‌دوم فروشی محلی آغاز کنند. این موارد تنها بخشی از خدمات بی‌شماری است که لینشوپینگ به ساکنان خود ارائه می‌دهد، با این وجود مردم شهر اطلاعات چندانی از این امکانات ندارند و شهر راهکاری برای افزایش آگاهی در مورد آن‌ها ندارد.

رونق اقتصاد اجتماعی شهر سوئدی با تهیه نقشه‌های هوشمند

فقدان آگاهی سدی برای پیشرفت به‌سوی یک جامعه واقعاً فراگیر به‌شمار می‌رود که به‌شدت بر اقتصاد اجتماعی متکی است. اقتصاد اجتماعی به چگونگی شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی تحت تأثیر و بر مبنای فرآیندهای اجتماعی اشاره دارد. به همین دلیل مقامات شهری لینشوپینگ تصمیم گرفته‌اند با ایجاد نقشه‌ای هوشمند در وبگاه شهرداری به مقابله با این مشکل برآیند. این نقشه یک ابزار دیجیتالی است که تمام فعالیت‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌های درگیر در اقتصادهای اجتماعی و آدرس آن‌ها را به‌طور دقیق علامت‌گذاری می‌کند.

در سایر شهرهای بزرگ سوئد مورد استفاده قرار دارند و مقامات شهری لینشوپینگ معتقدند چنین اقدامی برای هر شهری لازم است، چراکه برای مثال امروزه افراد زیادی از مزایای اجاره، اشتراک‌گذاری، مبادله، قرض گرفتن، تعمیر و خرید اقلام مستعمل و دست دوم آگاهی پیدا کرده‌اند و در اختیار داشتن یک نقشه هوشمند برای راهنمایی آن‌ها در این زمینه‌ها راهنمای مؤثری به‌شمار می‌رود. علاوه بر این با توجه به این‌که نقشه هوشمند نمونه خوبی برای کپی‌برداری توسط دیگر شهرها است، قدرت و قابلیت تحول‌آفرینی بالایی دارد. این نقشه‌ها امکان ایجاد آن دسته از ابتکارات صنعتی را دارند که ممکن است ابزار بازاریابی چندانی برای آن‌ها در دسترس نباشد.

هدف نقشه هوشمند نشان دادن اقتصاد اشتراک محلی است و مقامات شهری لینشوپینگ امیدوارند این ابزار بتواند به تولد ایده‌های کسب‌وکار دایره‌ای جدیدی منجر شود که مشارکت در اقتصاد اجتماعی را افزایش و فرهنگ اشتراک‌گذاری را ترویج می‌دهد.

رونق اقتصاد اجتماعی شهر سوئدی با تهیه نقشه‌های هوشمند

نقشه هوشمند لینشوپینگ دربردارنده مجموعه‌ای از مناطق عمومی همچون باغ‌های عمومی، پناهگاه‌های بادی با مناطق باربیکیو و مناطق شنا است، زیرا این مناطق پتانسیل مورد استفاده قرار گرفتن توسط تعداد زیادی از افراد را دارند. نقشه‌های هوشمند لینشوپینگ برای راهنمایی کاربران اتوبوس‌های خودران نیز بسیار مفید است که در حال حاضر برای تبدیل شدن به بخشی از شبکه حمل‌ونقل عمومی شهر در حال آزمایش است و در مسیرهای ۳.۷ کیلومتری در شهر حرکت می‌کنند.

کد خبر 671698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.