معرفی زیبای شهادت با قلم شهید قربانی‌مقدم

در وصیت‌نامه عرفانی به جا مانده از شهید «هادی قربانی‌مقدم»، شهادت سند آزادی یک ملت معرفی شده است؛ واژه‌ای که پیش همه مقدس است، هم عرفا، هم شعرا و هم همه انسان‌ها.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تاکید مکرر مقام معظم رهبری بر خواندن وصیت‌نامه شهدا حاکی از اهمیت این موضوع است، چراکه وصیتنامه‌های شهدا چشمه‌های جوشان و پرطراوتی هستند که تشنگان حقیقت و شهادت را سیراب می‌کنند. آنها، در اوج سادگی متن و اخلاص قلبی با وارستگی از دنیا وصیتی از خود به جا گذاشته‌اند که می‌شود یک جهان سخن و پیام را از آن دریافت کرد.

وصیت‌نامه عرفانی شهید «هادی قربانی‌مقدم» از جمله این وصیت‌نامه‌ها است که شهید به زیبایی به توصیف شهادت پرداخته است. در این وصیت‌نامه می‌خوانیم: «شهادت بالاترین آرزوی عارف و اولیای الله است. شهادت بلندترین قلّه صعود یک انسان است، شهادت آخرین منزل تکاملی یک انسان است، شهادت زیباترین واژه و بیانگر بهترین و عزیزترین وصل انسان است.

شهادت واژه‌ای است که پیش همه مقدس است، هم عرفا، هم شعرا، هم عامیون و همه انسان‌ها.

شهادت سند آزادی یک ملت است. شهادت مظهر قدرت و ایثار یک انسان و یک ملت است. شهادت عشق است، وصل است، مراد است، وفا به معشوق است.

به شهادت با دیده مرگ ننگرید. شهادت بسیار والاتر است و بسیار مقدس‌تر.

شهید چون از همه چیز می‌گذرد حتی از جانش پس والاترین مقام را دارد. شهادت به قول استاد مطهری تزریق خون به اجتماع است و اجتماع هر چند وقت به خون شهید نیازمند است.

شهید ضامن بقای یک مسلک و یک مرام و عقیده و ملت است. اصلاً پایداری امت بدون شهید معنی ندارد.

شهادت را با مرگ اصلاً مقایسه نکنید و بعد بگویید شهادت بهتر است. اگر همیشه عمر می‌کردیم شهادت باز هم بهتر بود.»

به گزارش ایمنا، شهید هادی قربانی‌مقدم دهم بهمن‌ماه سال ۱۳۴۲ در روستای دره مرادبیگ شهرستان همدان به دنیا آمد. او با آغاز جنگ تحمیلی و شروع سال‌های دفاع مقدس به نیروی بسیج پیوست و راهی جبهه‌های نبرد شد. در عملیات‌های متعدد و مناطق عملیاتی مختلف حضور یافت و با تمام وجود از اسلام و انقلاب و کشور سربلند ایران دفاع کرد.

شهید قربانی‌مقدم سرانجام در چهارم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی اروندرود در مقام تخریبچی لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) استان همدان به شهادت رسید اما پیکرش سال‌ها در همان جا باقی ماند تا به همت جست‌وجوگران نور به وطن بازگشت و در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده شد.

کد خبر 671618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.