نیمی از آلمانی‌ها مخالف اسلام‌هراسی هستند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۵۰ درصد آلمانی‌های مخالف اسلام‌هراسی هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای توسط کارشناسان مستقل بررسی دشمنی با مسلمانان (UEM) ارائه شده است که وضعیت اسلام‌هراسی در جامعه آلمان را بررسی کرده است؛ نتایج نشان می‌دهد نیمی از افراد مخالف اسلام‌هراسی هستند، با این وجود گروه‌های افراطی نیز در این کشور وجود دارد که سعی در تشویش اذهان عمومی علیه مسلمانان دارند. وزیر کشور آلمان اعلام کرده است که مسلمانان برای چندین دهه بخشی از جامعه کشور آلمان بوده‌اند، اما آن‌ها ممکن است به دلیل ایمانشان مورد حمله قرار بگیرند، به حاشیه رانده شوند یا حتی طرد شوند.

جمعیت افراد مسلمان در آلمان تقریباً ۵.۵ میلیون نفر است که عمدتاً از کشورهای مسلمان به این کشور مهاجرت کرده‌اند. در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ مسلمانان زیادی وارد آلمان شدند، دومین موج بزرگ مهاجرت در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد، زمانی که بسیاری از پناهجویان از سوریه و عراق برای جستجوی زندگی بهتر راهی این کشور شدند. اسلام‌هراسی ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای این افراد شود که پیش از این به آن‌ها اشاره شد.

نیمی از آلمانی‌ها مخالف اسلام‌هراسی هستند

کارشناسان توصیه‌هایی در مورد چگونگی مقابله با تنش‌های اجتماعی مسلمانان در جامعه آلمان ارائه می‌دهند. برای نمونه، انتصاب یک کمیسر فدرال برای مبارزه با خصومت با مسلمانان پیشنهاد شده است و قرار است که شورای دائمی از کارشناسان در این رابطه تشکیل شود. هدف از اجرای این طرح‌ها، نشان دادن همبستگی با مسلمانان حتی در سطح نهادی است، به طوری که بدانند توسط حوزه‌های مدیریت عمومی حمایت می‌شوند. کارشناسان توسعه آلمانی یک استراتژی برای ترویج مشارکت کردن با افراد مسلمان در تمام نهادهای دولتی را توصیه می‌کنند و بر آموزش افرادی که تعامل بیشتری با مردم دارند، مانند معلم‌ها، افسران پلیس و کارمندان دستگاه‌های قضائی و اداری تاکید کرده‌اند.

کد خبر 671615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.