حمایت فرانسه از دوچرخه‌سواری کودکان با صدور گواهی‌نامه

مسئولان پاریسی با همکاری وزارت‌های ورزش و آموزش‌وپرورش برای حمایت از تردد سبز کودکان، گواهی‌نامه دوچرخه‌سواری را برای کودکان ۶ تا ۱۱ سال در نظر گرفته است تا قوانین عبورو مرور را برای آن‌ها نهادینه کند. این شهر پیش از این نیز مناطقی با نام خیابان‌ مدرسه را برای تردد ایمن دانش‌آموزان ایجاد کرده بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۹ وزارت ورزش فرانسه با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش این کشور به راه‌اندازی برنامه‌ای با عنوان «دوچرخه‌سواری بلد باشید» اقدام و به‌دنبال آن برای دانش‌آموزان شهر نوعی گواهی‌نامه دوچرخه‌سواری صادر کرد. هدف این برنامه حصول اطمینان از عملکرد ماهرانه همراه با اعتمادبه‌نفس و قانون‌مداری کودکان شش تا ۱۱ ساله شهر برای دوچرخه‌سواری در خیابان‌ها و همراه شدن با جریان ترافیک به‌منظور کاهش حوادث ترافیکی و مرگ‌ومیر و جراحات جاده‌ای بود. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۸۵ هزار کودک فرانسوی گواهی‌نامه دوچرخه‌سواری خود را دریافت کرده‌اند.

پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور، پاریس، سرانجام تصمیم گرفت این برنامه را جدی بگیرد و در سال تحصیلی آینده حدود ۳۴۰ مدرسه ابتدایی از ۳۵۵ مدرسه محلی را در آن مشارکت دهد. هدف این است که در نهایت همه این مدارس به برنامه یادشده بپیوندند. استدلال پایتخت برای تأخیر در پیوستن و اجرای این برنامه کمبود امکانات نگهداری و پارکینگ دوچرخه در مدارس بود.

حمایت ‌همه‌جانبه فرانسه از دوچرخه‌سواری کودکان با صدور گواهی‌نامه

دولت پاریس همچنین از هدف خود مبنی بر توسعه ۱۰۰ خیابان مدرسه تا پایان دوره حکومت شهری خود خبر داد که شامل پیاده‌روسازی خیابان‌های مجاور مدارس به شیوه‌ای پایدار یا در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان از مدارس می‌شود. آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی پاریس همچنین تصریح کرد که مسیرهای دوچرخه‌سواری جدیدی در پیاده‌روهای پایتخت ایجاد نخواهد شد، چراکه مطابق با نظرسنجی‌ها عابران پیاده با این مسیرها به مشکل برخورده‌اند و به‌دلیل وجود آن‌ها احساس ناامنی می‌کنند.

کد خبر 671608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.