ثبت‌نام ۸۰ خانوار برای زمین در طرح جوانی جمعیت

فرماندار فریدون‌شهر گفت: حدود ۸۰ خانوار متقاضی دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون برای هشت نفر از آنها از طریق قرعه‌کشی پلاک زمین مشخص شده و در حال طی شدن مراحل اداری برای واگذاری نهایی است.

محمدجواد صفا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از سال گذشته تفکیک و تحویل اراضی مجموعه ۲۴۰ واحدی شامل ۸۰ پلاک ۳ واحدی آغاز شده است. واگذاری زمین‌ها انجام شده و اکنون متقاضیان در حال دریافت پروانه ساختمانی هستند یا ساخت‌وساز را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: حدود ۸۰ خانوار متقاضی دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون برای هشت نفر از آنها از طریق قرعه‌کشی پلاک زمین مشخص شده و برای واگذاری نهایی در حال طی شدن مراحل اداری است.

فرماندار فریدون‌شهر خاطرنشان کرد: در مرحله نخست پنج هکتار زمین و در مرحله دوم ۹.۵ هکتار زمین به محدوده فریدون‌شهر الحاق شد که مرحله نخست آن وارد فاز اجرایی شده و مرحله دوم در حال طراحی نقشه‌های تفکیکی است.

صفا با بیان اینکه جمعیت فریدون‌شهر حدود ۱۵ هزار نفر است و بیشترین متقاضیان طرح نهضت ملی در سطح شهرستان شهروندان فریدون‌شهر هستند، تصریح کرد: تاکنون از دو هزار نفر در سایت مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند، حدود ۶۵۰ نفر واجد شرایط دریافت زمین تعیین شده‌اند که پس از طی مراحل قانونی، فرایند تحویل زمین به آنها در حال پیگیری است.

وی با اشاره به واگذاری زمین برای رونق ساخت‌وساز مسکن و حل مشکل جوانان شهر برف‌انبار خاطرنشان کرد: زمین‌های شهرک معروف به زاگرس در حال بازطراحی به شکل زمین‌های ویلایی ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ متری با طراحی نوین است و به‌زودی شرایط واگذاری آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صفا کمبود اراضی دولتی در نزدیکی محدوده مصوب خدماتی روستاها را مهم‌ترین معضل و مانع محقق شدن سیاست‌های طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای شهرستان فریدون‌شهر دانست و گفت: می‌توان با بالا بردن تراکم مجاز در روستاها و افزایش ذخایر مسکونی از مستثنیات اشخاص و دریافت زمین در ازای تفکیک این اراضی تا حدی این مشکل را رفع کرد.

کد خبر 671601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.