۳۰۰۰ زوج، پشت نوبت فرزندخواندگی / نسبت به ثبت‌نام در سامانه کشوری اقدام کنید

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه از سه هزار زوج پشت نوبت فرزندخواندگی، ۱۶۰۰ زوج در سامانه فرزندخواندگی کشوری ثبت‌نام کرده‌اند، بر ثبت‌نام افراد متقاضی در سامانه فرزندخواندگی تاکید کرد.

عبدالرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در واقع بیشتر فرزندانی که به بهزیستی سپرده می‌شوند، به صوت موقت در مجموعه بهزیستی نگهداری خواهند شد، اظهار کرد: تعداد فرزندان به‌خصوص نوزادانی که امکان واگذاری سرپرستی و فرزندخواندگی آنها وجود داشته باشد، بسیار اندک است و به همین علت حدود، سه هزار زوج پشت نوبت فرزندخواندگی هستند.

وی با بیان اینکه از سه هزار زوج پشت نوبت فرزندخواندگی، ۱۶۰۰ زوج در سامانه فرزندخواندگی کشوری ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: به صورت قانونی، ۱۶۰۰ زوج متقاضی فرزندخواندگی شناخته می‌شوند و از همین رو سایر زوجین که درخواست فرزندخواندگی دارند نیز باید در سامانه فرزندخواندگی کشور، ثبت‌نام کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه خرید و فروش نوزاد با واسطه یا به صورت خوداقدامی، امری غیرقانونی است، تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور ریاست دادگستری و دادستان در راستای در نظر گرفتن راهکارهایی به منظور پیشگیری از خوداقدامی برای خرید و فروش نوزاد، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از هر نوع تبلیغات و اقدام در خصوص خرید و فروش نوزاد یا کودک و هرگونه کودک‌آزاری، همسرآزاری یا سالمندآزاری، مراتب را در اسرع وقت به شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی گزارش کنند تا پیگیری و اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن انجام شود.

کد خبر 671593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.