برای ترویج فرهنگ غدیر باید اثرگذار باشیم

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در جامعه شیعی و ولایت مدار ایران اسلامی هر کس به اندازه نقش خود باید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و توسعه آموزه‌های علوی و تشریح فضائل امیرالمومنین علی (ع) اثر گذار باشد.

به گزارش ایمنا، وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در جشنی که به همت پایگاه مقاومت بسیج کارکنان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم امروز (چهارشنبه) در نمازخانه این معاونت برگزار شدُ اظهار کرد: در جامعه شیعی و ولایت مدار ایران اسلامی هر کس به اندازه نقش خود باید برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و توسعه آموزه‌های علوی و تشریح فضائل امیرالمومنین علی (ع) اثر گذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از روزها و اعیاد مهم مسلمانان، عید غدیر است و دو اتفاق مهم در این راستا در اسلام وجود دارد، یکی از اینها که منجر به رسالت پیامبر (ص) شد و دیگری واقعه بزرگ و عظیم غدیر است که به امامت و ولایت حضرت علی (ع) انجامید.

مهدویان افزود: غدیر ادامه دهنده و کامل کننده بعثت است و اگر بخواهیم از اخلاقیات پیامبر اکرم (ص) آگاه باشیم، باید حضرت علی (ع) و رفتار او را خوب بشناسیم و از او پیروی کنیم.

همچنین در این جشن که با حضور معاون شهرسازی و معماری، رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری اصفهان، مدیران کل و کارکنان این معاونت تشکیل شد، حجت‌الاسلام غلامرضا باقری، امام جماعت معاونت شهرسازی و معماری در خصوص واقعه بزرگ غدیر خم، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی افزود: عید غدیر باید با سایر روزها متفاوت باشد چنانچه حضرت علی (ع) فرمودند: خداوند نعمتی بالاتر از ولایت من قرار نداده است.

حجت‌الاسلام باقری گفت: امروز خرسندیم در کشوری زندگی می‌کنیم که نور ولایت و امامت و اندیشه سیاسی، دینی، الهی و معرفتی مولا علی (ع) را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: پرداختن به مفهوم ولایت، ناب‌ترین مفهومی است که می‌تواند ضمن تحکیم مبانی حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام، چراغی فراروی جامعه اسلامی باشد و تبیین هر چه بیشتر واقعه غدیر برای عموم مردم ضروری و انتقال پیام غدیر رسالتی مهم و مسئولیتی سرنوشت ساز است.

اجرای برنامه مداحی و مولودی خوانی توسط رضا فتوح، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج معاونت شهرسازی و اجرای مسابقه خورشید غدیر و اهدای جایزه به ۱۸ نفر از بر گزیدگان به نیت ۱۸ ذی‌الحجه سالروز عید غدیر خم از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 671530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.