پاری‌سن‌ژرمن رسما سرمربی خود را اخراج کرد

جدایی کریستوف گالتیه از پاری سن ژرمن تایید شد و قهرمان لیگ فرانسه قرار است از لوئیس انریکه به عنوان جانشین او رونمایی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پاری سن ژرمن پس از یک روند طولانی برای رسیدن به توافق فسخ قرارداد، سرانجام کریستف گالتیه را اخراج کرد. او فقط یک فصل را در پارک دو پرنس گذراند و هنوز یک سال از قراردادش باقی مانده بود. این سرمربی ۵۶ ساله در فصل گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ فرانسه شد اما پس از حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان اروپا مورد انتقاد قرار گرفت.

این اخراج در زمان دشواری برای گالتیه انجام می‌شود، چرا که او قرار است در فرانسه محاکمه شود و در بحبوحه اتهامات تبعیض‌آمیز در باشگاه سابقش (نیس)، با احتمال سه سال زندان مواجه است.

پاری‌سن‌ژرمن در بیانیه‌ای نوشت: "در پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳، پاریسن ژرمن و کریستف گالتیه تصمیم گرفتند به همکاری دو طرفه پایان دهند." باشگاه می‌خواهد بابت حرفه‌ای بودن و تعهد، از این مربی تشکر کند که به PSG این امکان را داد تا یازدهمین قهرمانی تاریخی‌اش فرانسه و همچنین یک سوپر جام را به دست آورد.

پاری سن ژرمن حالا قرار است لوئیس انریکه، سرمربی سابق بارسلونا و اسپانیا را منصوب کند. این مربی ۵۳ ساله پس از حذف شوکه کننده تیمش از جام جهانی ۲۰۲۲، به عرصه مربیگری بازخواهد گشت. لوئیز انریکه پیش از این بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ هدایت بارسلونا را برعهده داشت و در اولین فصل حضورش در جمع غول کاتالونیا، سه‌گانه را به دست آورد.

پاری سن ژرمن امیدوار است که لوئیز انریکه بتواند موفقیت‌های بیشتری را برای باشگاه به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا به ارمغان بیاورد. تیم فرانسوی علی‌رغم سرمایه گذاری هنگفت در سال‌های اخیر، هنوز موفق به کسب مهم‌ترین جام اروپا نشده است.

کد خبر 671515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.