راهکار میامی و لاس‌وگاس برای مقابله با گرما

لاس‌وگاس و میامی آمریکا، در حال تجربه تابستان گرمی هستند اما مدیران شهر سعی کرده‌اند با اتخاذ شیوه‌هایی ساده اما کاربردی، موج گرمای امسال را تا حدی کنترل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهرهای جهان، امسال تابستان گرمی را دارند به طوری‌که برای غلبه بر مشکلات آن، اقدامات متفاوتی را در پیش گرفته‌اند. شهرهای آمریکا نیز از این گرما در امان نمانده‌اند به‌طوری‌که لاس‌وگاس و میامی بالاترین دماها را در این کشور به ثبت رسانده‌اند اما مسئولان با راهکارهای ساده توانسته‌اند از میزان آسیب‌های دمای بالا بکاهند.

لاس‌وگاس، نوادا

نوادای جنوبی یکی مناطقی است که گرم‌ترین آب‌وهوای ایالات‌متحده را تجربه می‌کند و آسیب‌پذیری آن در اثر گرمای شدید بالا است. لاس‌وگاس در تلاش برای کاهش گرمای شدید به گسترش سایبان‌ها و پوشش تاج درختان، ایجاد سرپناه‌های اتوبوسی مجهز به عناصر خنک‌کننده مانند تهویه مطبوع، ایستگاه‌های آبرسانی، افزودن وسایل سرمایشی در مراکز اجتماعی، کتابخانه‌ها و مناطق دارای آسیب‌پذیری بالا، ارائه برنامه‌های کمک‌هزینه انرژی از جمله تخفیف قبوض و کاهش نرخ‌ها، راه‌اندازی مراکز خنک‌کننده سیار از جمله اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی برای استفاده در مواقع قطعی برق یا ناکارآمدی سیستم‌های سرمایشی و افزودن مه‌پاش خنک‌کننده به پارک‌ها و مراکز اجتماعی پرداخته است‌.

راهکار میامی و لاس‌وگاس برای مقابله با گرما

میامی، فلوریدا

میامی طرح جدیدی را با هدف کاهش اثرات گرمای شدید در منطقه از طریق بهبود زیرساخت‌ها و آموزش عمومی صادر کرده است که ترکیبی از زیرساخت‌های آبی، سبز و خاکستری را برای خنک کردن محله‌ها و جوامع پیشنهاد می‌کند. یکی از راه‌هایی که مسئولان برای آموزش مردم در نظر دارند، نامگذاری امواج شدید گرما به شیوه نام‌گذاری طوفان‌ها است. میامی همچنین بهسازی تمام واحدهای مسکونی عمومی را با تهویه مطبوع کارآمد آغاز کرده و در تلاش است تا سقف تعداد درختان را که در حال حاضر ۲۰ درصد است، تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ درصد افزایش دهد.

میامی برنامه‌های آزمایشی انواع مختلف پیاده‌روهای خنک را در مسیرهای پیاده‌روی، مسیرهای دوچرخه‌سواری، پارکینگ‌ها و جاده‌های کم حجم و پر ترافیک گسترش داده و یک مقام دولتی به‌عنوان «افسر گرما» استخدام کرده است که وظیفه توسعه استراتژی‌هایی برای مبارزه با اثرات گرمای شدید را دارد.

راهکار میامی و لاس‌وگاس برای مقابله با گرما

کد خبر 671480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.