مستندسازی دانش سنتی ایرانیان برای حفظ محیط زیست در دستور کار است

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: گردآوری بانک اطلاعات دانش سنتی در حفظ محیط زیست ضروری است. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، نورالله مرادی امروز_ چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در برنامه ویدئو کنفرانس با مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مستندسازی دانش سنتی ایرانیان در حفظ محیط‌زیست در دستور کار آموزش حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و برگزاری همایش ملی دانش بومی محیط‌زیست در مهرماه سال جاری در استان برگزار و راه‌اندازی نخستین دبیرخانه دائمی آن، از برنامه‌های حفظ رسوم و آئین‌های بلندمدت جوامع محلی و بومی یا منطقه‌ای در حفظ این میراث گرانبها است.

وی با تشریح ویژگی‌های دانش سنتی، تاکید کرد: اطلاع رسانی به دارندگان دانش سنتی برای حفظ این دانش به عنوان یک سرمایه ملی و ایجاد بانک اطلاعات مربوط به دانش سنتی این حوزه یکی از اهداف اصلی آموزشی حفاظت محیط‌زیست است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: حمایت همه‌جانبه استان‌ها برای اطلاع‌‎رسانی به صاحبان دانش و گردآوری بانک اطلاعات دانش سنتی در حفظ آن ضروری است.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری با اعلام آماده‌شدن بستر کار برگزاری همایش و راه‌اندازی دبیرخانه دائمی دانش سنتی کشور در اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برای فراگیری و استفاده از دانش بومی در سطح ملی، نیازمند اطلاع‌رسانی فراگیر و گسترده در سطح کشور هستیم.

وی افزود: دبیران این همایش با استقبال از پیشنهادات و نظرات فعالان عرصه دانش سنتی نیازمند همراهی همه محققان و صاحبان این دانش در دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها، مراکز دانشگاهی و جوامع محلی سراسر کشور هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری بیان داشت: نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست با همکاری این سازمان در چهارمحال‌وبختیاری و دانشگاه شهرکرد و حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان در تاریخ ۱۹ و ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

کد خبر 671472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.