کاهش چشمگیر آلودگی و گرمای شهری با راهکار کلمبیایی‌ها

شهرداری مدلین کلمبیا با اجرای طرحی موسوم به «دالان سبز» توانست علاوه بر کاهش چشمگیر دمای شهر، از آلودگی و متعاقب آن از بروز بیمارهای تنفسی بکاهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر مدلین کلمبیا از سال ۲۰۱۶، یک شبکه به هم‌پیوسته از فضای سبز موسوم به «دالان سبز» در سراسر شهر ایجاد کرده است. این ابتکار بلندپروازانه فضاهای سبز موجود را به یکدیگر متصل کرد، تنوع زیستی شهری را بهبود بخشید، اثر جزیره گرمایی شهری را کاهش داد، آلاینده‌های هوا را جذب کرد و باعث کاهش مقدار قابل‌توجهی از دی‌اکسیدکربن شد. پروژه دالان سبز نشان می‌دهد که چگونه سیاست‌های یکپارچه و مبتنی بر طبیعت مانند کاشت گسترده درختان شهری می‌تواند تأثیر گسترده‌ای بر محیط زیست محلی و جهانی داشته باشد و همچنین به طور قابل‌توجهی زندگی و رفاه شهروندان را بهبود ببخشد.

کاهش چشمگیر آلودگی و گرمای شهری با راهکار کلمبیایی‌ها

شهرداری مدلین این پروژه را با هدف گسترش فضای سبز در فضاهای عمومی شهر آغاز کرد. دلیل استفاده از واژه دالان برای پروژه به این دلیل است که هدف نهایی ارائه یک شبکه متصل ۲۰ کیلومتری سایه‌دار با تبدیل ۱۸ جاده و ۱۲ آبراه به فضای سبز بود. با انجام این کار، شهر مدلین طی سه سال به کاهش میانگین دمای ۳.۵ درجه سانتی‌گراد (از ۳۱.۶ به ۲۸.۱ درجه سانتی‌گراد) و متوسط دمای سطح ۱۰.۳ درجه سانتی‌گراد (از ۴۰.۵ به ۳۰.۲ درجه سانتی‌گراد) دست یافت. علاوه بر این، با کاهش دما از طریق افزایش فضای سبز، میزان انرژی مورد استفاده برای خنک کردن محیط کاهش یافت و در نتیجه به کاهش تغییرات آب‌وهوایی کمک کرد. علاوه بر این، پروژه تأثیر بسزایی در بهبود آلودگی هوا داشته است چراکه بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹، سطح PM2.5 به میزان ۱.۵۵ میکروگرم بر مترمکعب کاهش یافت (از ۲۱.۸۱ میکروگرم بر متر مکعب به ۲۰.۲۶ میکروگرم بر متر مکعب). مزایای بهداشتی گسترش فضاهای سبز نیز در این شهر با شواهد قطعی تأیید شد به طوری‌که میزان ابتلای شهروندان به عفونت‌های حاد تنفسی از ۱۵۹.۸ به ۹۵.۳ (به ازای هر ۱۰۰۰ نفر) کاهش یافته است.

کاهش چشمگیر آلودگی و گرمای شهری با راهکار کلمبیایی‌ها

کد خبر 671448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.