بهره‌برداری از  ۱۵۷۰ میلیارد ریال پروژه‌ در منطقه ۱۴ اصفهان/ کلانتری در حصه احداث می‌شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: مجموع پروژه‌های این منطقه امروز (چهارشنبه) با اعتباری بالغ بر ۱۵۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی کریمی امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ در آئین افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان اظهار کرد: این منطقه به لحاظ جغرافیایی در شمال شهر اصفهان واقع شده است و با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۵ هزار افغانستانی ساماندهی شده در این منطقه داریم، افزود: منطقه ۱۴ شهرداری دارای ۱۲ محله است و محله عمان سامانی به‌عنوان پرتراکم‌ترین محله شهر اصفهان در این منطقه واقع شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه متوسط نفر بر هکتار در محلات ۱۷۰ نفر است که در محله عمان سامانی این شاخص ۲۰۸ نفر بر هکتار است، تصریح کرد: بیشترین میزان بافت فرسوده با ۳۱۲ هکتار در این منطقه واقع شده که یک سوم منطقه ۱۴ را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۴ کمترین میزان فضای سبز تفرجگاهی را دارد، خاطرنشان کرد: این منطقه جوان‌ترین منطقه شهری محسوب می‌شود که بیشترین نیروی کار را دارد و به لحاظ استعدادهای انسانی در حوزه فرهنگی، علمی و ورزشی بی‌نظیر است.

کریمی با اشاره به اینکه منطقه ۱۴ از نظر خدمت محروم است اما محروم از استعداد نیست، اظهار کرد: امروز بخشی از پروژه‌های متعدد منطقه ۱۴ افتتاح می‌شود، ظرف چند ماه آینده نیز چندین پروژه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه نهرهای این منطقه همچون نهر سودان دارای حقابه است، گفت: بر اساس اسناد تاریخی زندگی در این منطقه سابقه هزار ساله دارد و بسیاری از محلات این منطقه به عنوان سکونت‌گاه رسمی شناخته می‌شده است.

ایجاد طولانی‌ترین دیوارنگاره محلی کشور در منطقه ۱۴ اصفهان

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری اولین میز ویژه در دفتر شهردار برای حصه شمالی شکل گرفت و اتفاقات ویژه‌ای را در این محله رقم زد.

وی با اشاره به احداث تقاطع غیر همسطح دکتر آشتیانی با هزینه ۱۲۵ میلیارد تومان گفت: تقاطع غیر همسطح شهید کاظمی آشتیانی از بزرگترین پروژه‌های منطقه ۱۴ است که با هدف کاهش ترافیک و تأمین ایمنی عبور و مرور در ورودی شهر به بهره‌برداری رسید.

کریمی با بیان اینکه نگاه ویژه به مناطق کمتربرخوردار مدیریت شهری از بازدید روز نخست کاری شهردار از حصه شمالی شکل گرفت، افزود: در این راستا اقدامات در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طراحی و نیازسنجی‌ها انجام شده و بر اساس آن سه کلان مؤلفه هویت، امنیت و فرهنگ تعریف شد.

وی با اشاره به در حوزه هویتی بزرگ‌ترین معضل در این محلات گمنامی اجتماعی است، در این راستا تصمیم گرفته شد تا فضای حصه به لحاظ ظاهری تغییر کند، تصریح کرد: ایجاد طولانی‌ترین دیوارنگاره محلی کشور برگرفته از گنبدهای فیروزه‌ای از دیگر اقدامات شاخص در این منطقه است که با هدف زیباسازی فضای شهری و ترمیم نازیبایی‌های بصری اجرا شد.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ذیل مؤلفه هویتی برای حصه اقداماتی را در حوزه ترافیکی و ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تعریف کردیم، خاطرنشان کرد: در گذشته سرفاصله اتوبوس یک تا دو ساعت بود که اکنون به نیم ساعت کاهش یافته است، همچنین فضای حصه با نصب علائم رانندگی آرام‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه دومین مؤلفه هویتی، امنیت است، اظهار کرد: محله‌های همچون حصه، محلی برای ته‌نشین شدن نازیبایی‌های شهر همچون کودکان کار، معتادان متجاهر و کارتن خوابی است که در این راستا مهم‌ترین اتفاق ایجاد کلانتری در حصه است که اجرای آن را با قدرت پیگیری می‌کنیم؛ در حال حاضر در مرحله نهایی توافق با نیروی انتظامی هستیم، لذا پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده کلنگ‌زنی آن انجام شود.

اجرای نهضت آسفالت با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار

کریمی با تاکید بر اینکه مؤلفه دیگر در حوزه فرهنگ است، گفت: با ایجاد بسترهای فرهنگی و تفریحی تحقق آن را دنبال می‌کنیم که این مهم در بازیکده کودکان و نوجوانان به مساحت ۸۵۰۰ متر در محله حصه ظهور و بروز یافت و در نوع خود در شهر بی نظیر است.

وی افزود: همه اقدامات کوتاه‌مدت و میان مدت انجام شد تا حال مردم حصه خوب شود؛ هر چند باید کارهای دیگر نیز در این منطقه انجام شود.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان تصریح کرد: دغدغه بزرگ مردم این منطقه به سبب بافت فرسوده‌ای که این محدوده دارد، اجرای طرح‌های آسفالت‌ریزی در منطقه و محلات است، در این راستا نهضت آسفالت را در منطقه با ۲۵۰ تن قیر یارانه‌ای به ارزش ۱۲ میلیارد تومان تعریف کردیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهر و شورا در این دوره نه در مقام حرف، بلکه در عمل نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار از خدمت دارند، خاطرنشان کرد: برای خط دوم مترو در منطقه ۱۴ چهار ایستگاه با اعتبار ۱,۷۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

کد خبر 671443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.