ابتکار ۳ شهر اروپایی برای مقابله با گرما

بعضی از شهرهای جهان مانند سویل اسپانیا، سیدنی استرالیا و پاریس فرانسه راهکارهای مبتکرانه‌ای برای مقابله با گرمای فصل تابستان در پیش گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تغییرات آب‌وهوایی باعث افزایش شدت موج گرما در شهرهای جهان شده است و بعضی از آنها بالاترین دما را تجربه می‌کنند. شهرهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و حتی ساکنان قاره آمریکا این روزها در حال دست‌وپنجه نرم کردن با گرمای شدید و آزمایش‌کردن ابتکاراتی نظیر سبز کردن شهرها برای مقابله این مشکل هستند. سویل، سیدنی و پاریس در حال توسعه راه‌هایی برای خنک نگه داشتن شهروندان خود به سر می‌برند که این راه‌حل‌ها شامل ایجاد سایبان‌های بیشتر، درختکاری و جزایر خنک‌کننده است. در ادامه به معرفی سه روش مبتکرانه برای مقابله با موج گرما می‌پردازیم:

"سیاست سایه" شهر سویل

شاید جای تعجب نباشد که سویل (Seville)، اولین شهر در جهان بود که موج‌های گرما را به همان روشی که ایالات متحده و کشورهای آسیایی از آن به نام طوفان نام می‌برند، تجربه کرد. دمای هوای این شهر در ماه‌های تابستان مرتب به ۴۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و مدیران شهری برای مقابله با گرمای فزاینده، سایبان‌های بیشتری را در سراسر شهر نصب کرده‌اند. از دیگر راهکارهای مقابله با گرما در شهر سویل، می‌توان به کاشتن سالانه پنج هزار درخت و استفاده از مصالح ساختمانی برای انعکاس گرما و نصب فواره‌های عمومی بیشتر اشاره کرد.

اقدامات جالب شهرهای اروپایی برای مقابله با گرما

جزایر خنک‌کننده پاریس

موج گرما در سراسر فرانسه در تابستان‌های گذشته رکورد دما را شکست. یک مطالعه جدید در ماه آوریل ۲۰۲۳ نشان داد که پایتخت فرانسه، بالاترین خطر مرگ‌ومیر ناشی از گرما را در بین ۸۵۴ شهر اروپایی دارد. ایجاد ۸۰۰ "جزیره خنک‌کننده" در سراسر این شهر، راهکاری مؤثر برای مقابله با بحران آب و هوایی است. این فضاها می‌توانند بین ۲ تا ۴ درجه سانتی گراد، خنک‌تر از محیط‌های اطراف باشند. طرح جزایر خنک کننده پاریس شامل ایجاد پارک‌ها، نصب فواره‌های آب و احداث ساختمان‌های عمومی مانند استخرها و موزه‌ها می‌شود. همچنین کاشت درخت و پوشش‌های گیاهی، راهکار دیگر برای خنک ماندن شهر و مبارزه با تغییرات آب و هوایی محسوب می‌شود. پایتخت فرانسه قصد دارد برای مقابله با مشکل افزایش گرما در فصل تابستان، تا سال ۲۰۲۶ حدود ۱۷۰ هزار درخت جدید بکارد.

اقدامات جالب شهرهای اروپایی برای مقابله با گرما

طرح درخت سیدنی

در شهر سیدنی، پایتخت استرالیا، طرح کاشت درخت در منطقه‌ای به وسعت ۱.۳ میلیون هکتار اجرا شده است و سایبان‌های درختی با کاشت پنج میلیون درخت دیگر تا سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا می‌کند. درختان با ایجاد سایه و رطوبت به خنک شدن شهر کمک می‌کنند. همچنین آنها به‌طور طبیعی، دی اکسید کربن را جذب و ذخیره می‌کنند که این کار نقش مؤثری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و خنک شدن هوا خواهد داشت.

اقدامات جالب شهرهای اروپایی برای مقابله با گرما

کد خبر 671399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.