توجه به کارآفرینی، زمینه حل مشکل اشتغال ایثارگران را فراهم می‌کند

سرپرست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران بر تغییر نگرش از کارجویی به کارآفرینی برای حل مشکل اشتغال جامعه ایثارگری تأکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الله امانی در نشست هم‌اندیشی با مدیران و کارکنان صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در کشور، اظهار کرد: سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در هم‌افزایی همه بخش‌های برای اشتغال ایثارگران باید مدنظر باشد. مسئله بیکاری یکی از مسائل مهم است که از عدم تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی انسانی به وجود می‌آید. در جهان پرشتاب و تحول‌آفرین امروز، شواهد فراوانی حکایت از محوری‌بودن نقش انسان و منابع انسانی در گشایش تنگناها، ایجاد فناوری‌های پیشرفته و تولید فرآورده‌های گوناگون دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی یکی از عواملی که سبب دگرگونی شرایط اقتصادی، اجتماعی و صنعتی یک کشور می‌شود، فعالیت‌های کارآفرینانه، برخورداری از روحیه کارآفرینی و در نهایت کارآفرینی است و اشتغال و کارآفرینی برای ایثارگران نیز وظیفه ذاتی همه ما است.

سرپرست صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بیان اینکه توسعه کارآفرینی ایثارگران زمینه رشد و توسعه پایدار را نیز فراهم می‌آورد، افزود: تلاش در این جهت مسائل و مشکلات دانش‌آموختگان دانشگاهی و معضل اشتغال جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را مرتفع خواهد کرد. تجربیات موجود در زمینه اشتغال در کشور نشان می‌دهد که یکی از راه‌های فائق آمدن بر مسئله بیکاری، ارائه تعریفی نو از مقوله کار و اشتغال و گذر از کارجویی و کاریابی به کارآفرینی و نیز اشاعه آن از طریق آموزش است.

امانی خاطرنشان کرد: صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران باید در سطح کشور به عنوان یک دستگاه اجرایی موضوع اشتغال‌آفرینی، رشد تولید توسط ایثارگران و کاهش نرخ بیکاری را پیگیری کند. عضویت معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای عالی اشتغال کشور همچنین تصدی ریاست هیئت امنای صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران توسط سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی ظرفیت بسیار مناسبی جهت تسهیل در تحقق مأموریت‌ها و اهداف سازمانی این حوزه است.

وی در ادامه تأکید کرد: با اعلام سیاست جدید توسط معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه انجام فعالیت اجرایی توسط صندوق و سیاست‌گذاری توسط واحد تخصصی بنیاد که معاونت سلامت و توانمندسازی اجتماعی است با اصلاح اساسنامه، زمینه انجام فعالیت‌های زیرساختی و ارائه خدمت به جامعه ایثارگری فراهم می‌شود و امیدواریم بر همین اساس با تعامل و همکاری همه واحدها بتوانیم نسبت به تحقق برنامه‌های مورد نظر بنیاد و صندوق اقدام کنیم.

کد خبر 671388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل جفتانی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    0 0
    بنده چهل و یک سال جانباز شدم هنوز به جایی ترسیدم ترا بخدا ماها توان کار کردن نداریم