سوت آغاز مرحله پایانی کنکور سراسری ۱۴۰۲ نواخته شد

۶۵ هزار و ۷۲۱ نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در استان اصفهان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوت آغاز مرحله پایانی کنکور ۱۴۰۲ در استان اصفهان به صدا در آمد. بنابر اطلاعات قبلی تعداد ۶۵ هزار و ۷۲۱ نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ در استان اصفهان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. از این تعداد، حدود ۱۷ هزار نفر از گروه علوم انسانی، ۲۷ هزار نفر از گروه علوم تجربی، ۹ هزار نفر از گروه علوم ریاضی، پنج هزار نفر از گروه زبان و پنج هزار نفر از گروه هنر شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: آغاز مرحله پایانی کنکور ۱۴۰۲ تا دقایقی دیگر

این آزمون در ۲۷ شهر استان اصفهان و در ۶۶ حوزه فرعی برگزار می‌شود و با توجه به بیشتر بودن تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی، آزمون این گروه در شهرستان اصفهان در پنج حوزه شامل دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان، آزاد اصفهان (خوراسگان)، شهید اشرفی اصفهانی و پیام نور برگزار می‌شود. علاوه بر این، آزمون گروه‌های علوم انسانی، هنر و زبان در دانشگاه اصفهان و علوم ریاضی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

با توجه بر برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در دو نوبت امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ و فردا _پنجشنبه پانزدهم تیرماه_ استان اصفهان مانند دیگر استان‌های کشور میزبان این رویداد مهم خواهد بود.

  • صبح امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ آزمون گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی
  • بعدازظهر امروز _چهارشنبه چهاردهم تیرماه_ آزمون گروه هنر
  • صبح فردا _پنجشنبه پانزدهم تیرماه_ آزمون گروه علوم تجربی
  • بعدازظهر فردا _پنجشنبه پانزدهم تیرماه_ گروه زبان‌های خارجی

نوبت دوم پنجاه‌وسومین آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با شرکت یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در سراسری کشور برگزار می‌شود؛ از این تعداد ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ نفر زن و ۴۳۲ هزار و ۱۶ نفر مرد و ۶۱ درصد داوطلبان زن و ۳۹ درصد مرد هستند.

اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲

عبدالرسول پورعباس در نشست خبری برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در محل سازمان سنجش اظهار کرد: نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ به‌زودی برگزار می‌شود و فرآیند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد. نتایج اولیه و انتخاب رشته برای داوطلبان مردادماه و نتایج نهایی نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

کد خبر 671364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.