نگاه ویژه مدیریت شهری به محله‌محوری / به‌کارگیری جوانان فعال برای مدیریت مناطق کم‌برخوردار

شهردار اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتربرخوردار داریم و در این راستا بهترین، جوان‌ترین و فعال‌ترین مدیران را برای این مناطق شهری در نظر گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده در چهارمین جلسه گپ‌وگفت صمیمی و بی‌واسطه شهردار اصفهان با مردم با عنوان «مردم سلام» ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو به‌ویژه عید سعید غدیر خم اظهار کرد: برنامه «مردم سلام» یکی از راه‌های ارتباط بی‌واسطه با شهروندان است که با هدف گفت‌وگو و بررسی مسائل شهروندان به‌صورت میدانی و بسترسازی مشارکت مردمی در رفع مسائل شهری، با محوریت مساجد طراحی و به‌صورت مستمر در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز در مسجد مستقر می‌شوند تا مشکلات شهروندان ثبت و برای بررسی، پیگیری و رفع آن‌ها به بخش‌های مربوطه ارجاع شود، افزود: این دیدارها هر دو هفته یک‌بار با عنوان «مردم سلام» در یکی از مساجد مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان در حال برگزاری است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری در این دوره شهری، به نفع مناطقی است که طی سال‌های گذشته از امکانات کمتری برخوردار هستند، تصریح کرد: بر این اساس محله‌محوری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه همه موارد بودجه‌ای و اعتبارات در سامانه شفافیت شهرداری مرکزی قرار داده شده است و مردم می‌توانند از جزئیات آن آگاهی پیدا کنند، خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتربرخوردار داشته‌ایم و این نوع نگاه را از ابتدای تعیین مدیران برای مناطق پانزده‌گانه در نظر داشتیم، بر این اساس بهترین، جوان‌ترین و فعال‌ترین مدیران را برای این مناطق شهری اختصاص دادیم.

ارتقای سطح کیفیت زندگی در محلات، جزو رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره ششم مدیریت شهری است.

قاسم‌زاده اضافه کرد: بخشی از مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان این منطقه در حوزه اختیارات شهرداری نیست، اما آن بخش که مربوط به شهرداری است را به‌صورت دقیق پیگیری می‌کنیم و تا سه ماه آینده گزارش آن را ارائه خواهیم کرد.

وی افزود: بخش دیگری از مشکلات مربوط به ضوابط و مقررات ساخت‌وساز است که نمی‌توانیم از آن عدول کنیم، رسیدگی به بعضی موارد نیز جزو اختیارات شورای اسلامی شهر است که سعی کردیم با رعایت اقتضائات منطقه و محل اقدام شود.

شهردار اصفهان افزود: امسال در شهرداری اصفهان ۲۳ هزار میلیارد تومان بودجه تصویب شده است که ۷۰ درصد آن عمرانی و ۳۰ درصد متعلق به هزینه‌های جاری است، از بخش عمرانی ۶۴ درصد به حوزه حمل‌ونقل و مسائل زیست‌محیطی اختصاص دارد که ایجاد معابر شهری، توسعه حمل‌ونقل عمومی و خط ریلی مترو در این راستا گنجانده شده است تا بتوانیم شهر را برای زندگی بهتر آماده کنیم.

وی اظهار کرد: ارتقای سطح کیفیت زندگی در محلات، جزو رویکردهای اصلی مدیریت شهری در دوره ششم مدیریت شهری است.

کد خبر 671353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.