ادامه تحولات محله‌ای در ۳ محله دهنو، بابوکان و ولدان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان ضمن تشریح اقدامات فرهنگی، عمرانی، ترافیکی، خدماتی و شهرسازی صورت گرفته در سطح این منطقه، بر ادامه تحولات محله‌ای در سه محله هدف از جمله بابوکان، ولدان و دهنو تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در چهارمین جلسه گپ‌وگفت صمیمی و بی واسطه شهردار اصفهان با مردم با عنوان «مردم سلام» ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو به‌ویژه عید سعید غدیر اظهار کرد: طی سال‌های گذشته منطقه دو شهرداری از قطار توسعه شهر اصفهان عقب افتاده بود.

وی ادامه داد: به منطقه دو شهرداری اصفهان به‌رغم وجود مردم باصفا، انقلابی و شهیدپرور از منظر توسعه عمرانی و خدماتی کم‌توجهی شده، این در حالی است که اغلب محله‌های منطقه دارای بیش از ۱۰۰ شهید است و این نشان از تعهد آن‌ها به انقلاب دارد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به رویکرد مدیریت جدید شهری مبنی بر محله‌محوری و توسعه مناطق کمتر برخوردار شهر یادآور شد: مدیریت شهری در دوره ششم همواره در محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در سطح محلات تاکید داشته و بر این اساس از بودجه ۱۶۵ میلیارد تومانی شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۱، ۸۰ میلیارد تومان آن متعلق به پروژه‌های محله محوری و رفع محرومیت است.

وی با بیان اینکه بر اساس افق نگاه شهرداری اصفهان مجموعه اعتبارات و بودجه شهرداری منطقه دو در سال ۱۴۰۲ بیش‌از دو برابر سال گذشته شد، افزود: سهم اعتبارات و بودجه پروژه‌های محله محوری این منطقه نیز حدود ۱۶۰ میلیارد تعیین شد که همگی نشان از رویکرد مدیریت شهری در خصوص زدودن گرد بی‌توجهی و محرومیت از چهره منطقه دو شهرداری است.

صیرفی‌نژاد در توضیح اقدامات عمرانی، خدماتی و فرهنگی صورت گرفته در سطح منطقه گفت: احداث یکی از بزرگترین خانه‌های کودک و نوجوان در پارک قلمستان منطقه دو، تملک و آزادسازی خیابان دکل حد فاصل خیابان امام خمینی و خیابان بابک و تملک سازی خیابان ولیعصر دهنو از جمله اقدامات این منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: عمق محرومیت در محلات منطقه دو شهرداری اصفهان زیاد است، اما در صدد کاهش روزافزون آن هستیم لذا در این راستا اعتبارات آسفالت‌ریزی معابر منطقه دو که در سال ۱۴۰۰ قریب به شش میلیارد تومان بود، برای سال ۱۴۰ به سه برابر یعنی ۱۸ میلیارد تومان رسید.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: آزادسازی گلوگاه‌ها و روان بخشی ترددها در سطح محلات، ایجاد پروژه‌های محرک توسعه در سطح محلات، تعیین دو محله دهنو و ولدان به عنوان محلات هدف پروژه‌های محله محوری سال ۱۴۰۱ و اقدام به پیاده‌روسازی خیابان ولی‌عصر دهنو، پیاده‌روسازی خیابان شهیدان غربی و خیابان ملت، ایجاد پاتوق‌های متعدد شهری، اجرای دیوار نگاره‌های متعدد و همچنین نصب المان‌های شهری به منظور توسعه بصری شهر در منطقه دو از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: امسال قصد داریم تحولات سال گذشته را در دل محلات ادامه دهیم و بر اساس پروژه‌های محله محور علاوه بر محلات دهنو و ولدان، به محله بابوکان نیز به صورت ویژه توجه کنیم.

ساماندهی بزرگترین پهنه تفرجگاهی شمال شهر اصفهان یعنی پارک ۵۳ هکتاری بختیار دشت در دستور کار قرار دارد؛ در این راستا مقدمات اولیه آن برای این پارک اکو توریستی در آینده انجام می‌شود.

صیرفی‌نژاد تجهیز و توسعه پارک‌های مختلف محلات منطقه دو را از دیگر نقاط هدف در سال جاری دانست و تاکید کرد: در حوزه خدمات شهری نیز اقدامات تحولی را در سطح منطقه دو شهرداری همچون ایجاد منبع ۵۰۰ متر مکعبی محله دهنو و ایستگاه پمپاژ پارک بختیار دشت در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: ساماندهی بزرگترین پهنه تفرجگاهی شمال شهر اصفهان یعنی پارک ۵۳ هکتاری بختیار دشت در دستور کار قرار دارد؛ در این راستا مقدمات اولیه آن برای این پارک اکو توریستی در آینده انجام می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد رویدادهای متعدد فرهنگی در سطح منطقه دو در سال گذشته گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۹۵ رویداد فرهنگی با ۱۶۰ هزار مخاطب در سطح محلات اجرا شد، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی با ۳۲ هزار مخاطب اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برنامه یاس مطهر مبنی بر شناسایی بانوان فرهیخته و توانمند سطح محلات در رشته‌های مختلف هنری و همچنین برگزاری کنگره بزرگداشت ۶۰۰ شهید منطقه دو از جمله برنامه‌های شاخص فرهنگی اجرا شده است.

صیرفی‌نژاد به اجرای گذر نهالستان و دامستان به‌عنوان یک رویداد فرهنگی تفریحی گردشگری اشاره کرد و گفت: رویکرد شهرداری در سال جاری، برگزاری برنامه‌های فرهنگی با پشتیبانی و مشارکت با فعالان و کانون‌های مردمی سطح محلات است.

کد خبر 671350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.