وضعیت بورس امروز/ ۲۹۰ نماد بورسی مثبت بودند

در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۱۸ هزار و ۶۸۷ واحدی به دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۲ رسید؛ نمادهای "فولاد"با ۴۱۷۴ و احد، "فارس" با ۳۲۹۵ و احد و "حکشتی" با ۱۲۰۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند. شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش ۹ هزار و ۹۵۱ و احدی به عدد ۷۷۳ هزار و ۲۹۸ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سرمایه امروز مثبت بود اما نسبت به روز گذشته فشار فروش بیشتری در آن احساس می‌شد. خصوصاً در گروه اوره سازان شاهد این فروش‌ها بودیم. اما در گروه فلزات اساسی فشار خرید بیشتر بود و به مثبت شدن بازار کمک کرد. در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۱۸ هزار و ۶۸۷ واحدی به دو میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۲ رسید؛ نمادهای "فولاد"با ۴۱۷۴ و احد، "فارس" با ۳۲۹۵ و احد و "حکشتی" با ۱۲۰۴ واحد بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز با افزایش ۹ هزار و ۹۵۱ و احدی به عدد ۷۷۳ هزار و ۲۹۸ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده هفت هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۶۳۵ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۹ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هفت میلیون و ۹۸۷ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با افزایش ۱۴۸ و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۴۱۳ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای "هرمز"، "ددانا" و "کگهر" بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای "آریا"، "فجهان" و "وسپهر" بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۳۵ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از پنج میلیارد سهام و حق تقدم در قالب هزار معامله به ارزش چهار شش هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز ۱۲ هزار و ۴۸۴ میلیارد تومان بود که از این مبلغ هفت هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۹ میلیارد ۴۱۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: پنج میلیارد ۸۶۶ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: هفت هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: شش هزار و ۸۸۶ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: افران، اهرم، پتروآگاه

بیشترین حجم معامله: خساپا، شستا، وبملت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: بترانس، دتماد، دامین

بیشترین کاهش قیمت: لابسا، سیلام، غشهد

ورود و خروج پول حقیقی

میزان خروج پول حقیقی: ۱۲۵ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: شیراز، حکشتی، وبهمن.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: کالا، ومعادن، خکمک.

سرانه خرید و فروش‌

سرانه خرید: ۲۳.۱ میلیون تومان

سرانه فروش: ۲۴.۲ میلیون تومان

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۹۰ ۱۲۳
فرابورس ۲۰۹ ۹۶

اخبار مهم

اصلاح نرخ خوراک گاز پتروشیمی

طبق شنیده‌ها قیمت و نحوه محاسبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و گاز صنایع اصلاح شده است و در روزهای آینده و به صورت رسمی به سهامداران بازار سرمایه اطلاع رسانی خواهد شد.

عرضه اولیه ناما چهارشنبه معامله می‌شود

عرضه اولیه سهام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما به روش حراج در نماد معاملاتی ناما در بازار دوم فرابورس ایران به روش حراج با نماد معاملاتی ناما در روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه

رشد ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۱۸ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۲۸ هزار و ۸۰۴ تومان معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۶۸۳ هزار و ۴۱۰ تومان رسیده است.

کد خبر 671293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.