برپایی «جشن بین‌المللی غدیر» به زبان انگلیسی

عضو اصلی شورای فرهنگی موسسه نسیم سخن گفت: «جشن بین‌المللی غدیر» روز جمعه ۱۶ تیرماه در سالن ورزشی علی‌ابن‌ابی‌طالب واقع در خیابان ابن سینا از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حضوربخش امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ در نشست خبری «جشن بین‌المللی غدیر» به زبان انگلیسی اظهار کرد: یکی از کاربردهای زبان انتقال مفاهیم دینی است، برای نشان دادن این موضوع تلاش می‌کنیم تا از هریک زبان‌ها در قلمرو فرهنگ دینی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه به‌دنبال این کار یک رسالت عظیمی وجود دارد، افزود: تفاوت ما با دستگاه‌های تبلیغاتی دولتی و نیمه‌دولتی این است که فعالیت‌مان را از بدنه مردم شروع می‌کنیم و بدون حمایت از نهاد خاصی به‌صورت خودجوش دنبال این هستیم تا افرادی که علاقه‌مندی در زمینه تبلیغ دین را دارند در فضای فرهنگی از زبان استفاده کنند.

عضو اصلی شورای فرهنگی مؤسسه نسیم سخن با بیان اینکه در تهران و قم گعده‌های خوبی پیرامون تبلیغ دین به زبان‌های مختلف داریم، ادامه داد: در اصفهان با وجود اینکه نیروهای خوبی حضور دارند اما جای چنین گروه‌هایی خالی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری «جشن بین‌المللی غدیر» گفت: به‌دنبال این هستیم تا مامنی برای افراد متخصص و علاقه‌مند فراهم کنیم، تلاش کردیم از میان دانشجویان داخلی، طلاب، زبان آموزان نوجوان، دانشجویان بین‌الملل و جامعه‌المصطفی افراد مستعد را به‌کار بگیریم، برگزاری چنین جشن‌هایی کمک می‌کند تا این افراد جای خودشان را پیدا و علاقمندی‌های خود را دنبال کنند.

برپایی «جشن بین‌المللی غدیر» به زبان انگلیسی

حضوربخش با اشاره به برگزاری روضه به زبان انگلیسی در ماه محرم گذشته، تصریح کرد: بر اساس تجربه‌ای که از برپایی روضه به‌دست آوردیم، تلاش کردیم تا برنامه جشن با تنوع بیشتری همراه و علاوه بر برنامه‌های شاد توجه به مذهب انجام گیرد، سرود جمهوری اسلامی، قرائت قرآن، اجرای سرود ناشنوایان، گفت‌وگو با رهیافتگان که تجربه زیست دینی خود را با ما به اشتراک بگذارند، مداحی مادحین اهل بیت (ع)، اجرای گروه تواشیح و اجرای مسابقه و اهدای جوایز از جمله برنامه‌های این جشن است.

وی با بیان اینکه برای ارتباط‌گیری مؤثر، پذیرایی بین برنامه و خارج از سالن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای پیدا کردن مکان با چالش‌های زیادی مواجه بودیم، به‌دنبال سالنی بودیم که علاوه بر داشتن شرایط برپایی مراسم، برای پذیرایی به‌این شکل شرایط مناسبی داشته باشد.

عضو اصلی شورای فرهنگی مؤسسه نسیم سخن با اشاره به اینکه مخاطبان حاضر در سالن دسته‌ای از مخاطبان را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: تلاش شد تا ارتباطی با جوامع شیعی خارج از ایران برقرار کنیم، مراکزی در آمریکای شمالی، استرالیا و انگلیس، در کشورهایی که با آن‌ها ارتباط داشتیم اطلاع‌رسانی انجام شده و مراکزی که تمایل دارند به صورت پخش زنده با برنامه ما مرتبط می‌شوند، پخش زنده برنامه در بستر آپارات و اینستاگرام انجام می‌شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که نباید سیطره و تسلط با زبان انگلیسی باشد و سایر زبان‌ها باید مورد توجه باشد، گفت: تلاش کردیم چند زبان را وارد جشن کنیم، از جمله روسی و آلمانی اما هم مخاطب زیادی وجود نداشت و هم افرادی که بتوانند اجرا کنند در اختیار نداشتیم، البته قرآن و سرود گروه تواشیح به زبان عربی اجرا می‌شود.

حضوربخش با بیان اینکه استمرار چنین برنامه‌هایی اهمیت دارد، تصریح کرد: اعتقادات دینی با سرشت تمام ایرانیان آمیخته است، لذا ایران در این زمینه یک پشتیبان و حامی قلمداد می‌شود و جوامع شیعی را به خواستگاه‌شان نزدیک می‌کند.

برپایی «جشن بین‌المللی غدیر» به زبان انگلیسی

توسعه اسلام بین تمام نسل‌ها از طریق زبان انگلیسی

زهره قاری، عضو شورای فرهنگی مؤسسه نسیم سخن در این نشست با اشاره به هدف برگزاری «جشن بین‌المللی غدیر» اظهار کرد: هدف اصلی ما این است که از طریق زبان که یک لینک وسیع است، اسلام را بین تمام نسل‌ها توسعه دهیم، زبان و فرهنگ جدای از هم نیست و تا زمانی که فرهنگ کشوری را ندانیم، به خوبی متوجه زبان آن‌ها نیز نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه‌هایی ابتدا برای ایرانی‌ها سودمند است، افزود: هنگامی که یک ایرانی، با فرد آمریکایی صحبت کند و ببیند که تا چه حد معتقد به دین اسلام است، تأثیر زیادی بر او دارد، دانشجویان بین‌الملل باید مسافرت کنند و با ایران و فرهنگ ما آشنا شوند.

برپایی جشن «جشن بین‌المللی غدیر» با حمایت‌های مردمی

فتانه فرزین، عضو شورای فرهنگی مؤسسه نسیم سخن با بیان اینکه هزینه‌های جشن از طریق مؤسسه و حمایت‌های مردمی تأمین می‌شود، اظهار کرد: «جشن بین‌المللی غدیر» روز جمعه ۱۶ تیرماه در سالن ورزشی علی‌ابن‌ابی‌طالب واقع در خیابان ابن سینا از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از عموم مردم برای شرکت در مراسم دعوت کردیم، افزود: اما مخاطب خاص داریم و افراد باید تا حدی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند، همچنین در حاشیه جشن مهدکودکی برای حضور کودکان با محتوای غدیر برپا می‌شود.

کد خبر 671282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.