پیشرفته‌ترین شهرهای جهان + برترین جاذبه‌های دنیای تکنولوژی

پیشرفته‌ترین شهرهای جهان شامل برلین آلمان، لندن انگلستان، بنگلور هند، توکیوی ژاپن، سیاتل آمریکا و سنگاپور پایتخت کشور سنگاپور می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تجربه سفر هیجان‌انگیز همیشه نباید شامل رفتن به مقاصدی پر از جاذبه‌های طبیعی مانند حیات وحش و کوهستان باشد. گاهی برای گردشگران بسیار خوشایند است که به یک شهر با تکنولوژی بالا سفر کنند و در مورد دنیای فناوری، اطلاعات بیشتری به دست آورند. اینگونه سفرها باعث می‌شود فرد با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا آشنا شود و خود را با پیشرفت‌های جدید وفق دهد. امروزه شهرهایی با تکنولوژی بسیار بالا در سراسر جهان وجود دارد که می‌تواند مقاصدی عالی برای مسافران آشنا با دنیای فناوری باشد. در ادامه به معرفی پیشرفته‌ترین شهرهای جهان و جاذبه‌های تکنولوژی آنها می‌پردازیم.

توکیو، ژاپن

توکیو از دیرباز یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان بوده است. اینجا حتی سرویس‌های بهداشتی هم از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند. ژاپن، جایی است که سریع‌ترین قطارهای جهان و بسیاری از شرکت‌های پیشرفته دنیای فناوری را در خود جای می‌دهد. در شهر توکیو، خیابان‌هایی با تکنولوژی بسیار بالا را پیدا خواهید کرد که به مردم این احساس را منتقل می‌کنند که گویی به شهری از آینده سفر کرده‌اند. مرکز فضایی Tsukubaو اولین هتل جهان که توسط ربات‌ها مدیریت می‌شود، از جاذبه‌های فناوری این شهر محسوب می‌شود.

پیشرفته‌ترین شهرهای جهان+ برترین جاذبه‌های دنیای تکنولوژی

سیاتل، واشنگتن

سیاتل، یکی از بهترین و رو به رشدترین شهرهای فناوری آمریکا است؛ مکانی است که فرصت‌های زیادی برای نوآوری‌های دنیای تکنولوژی دارد و بسیاری از غول‌های فناوری جهان به آنجا نقل مکان کرده‌اند. کمپانی‌های بزرگ و محبوبی همچون مایکروسافت و آمازون، سیاتل را خانه خود می‌نامند، زیرا تجارت آنها ریشه در این شهر دارد. جالب است بدانید که بیل گیتس، نابغه دنیای تکنولوژی نیز اهل سیاتل است. این شهر، علاوه بر شرکت‌های فناوری، دارای جاذبه‌های زیادی مانند "سوزن فضایی" است که به مسافران این حس را منتقل می‌کند که گویی در یک فیلم علمی تخیلی حضور دارند. از دیگر جاذبه‌های فناوری این شهر مدرن می‌توان به کره سیاتل (the Sphere) و موزه پرواز آن اشاره کرد.

پیشرفته‌ترین شهرهای جهان+ برترین جاذبه‌های دنیای تکنولوژی

سنگاپور، آسیای جنوب شرقی

سنگاپور، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که به دنبال شهری با شرکت‌های پیشرفته در زمینه هوش مصنوعی و تجارت الکترونیک هستند. بسیاری از بزرگترین کمپانی‌های فناوری جهان مانند آمازون، گوگل، اپل و مایکروسافت در این کشور شعبه دارند. این شرکت‌ها، بسیاری از استارت‌آپ‌ها را برای یک ماجراجویی مرتبط با دنیای فناوری پرورش داده‌اند. برترین جاذبه‌های دنیای تکنولوژی این شهر شامل مرکز علمی سنگاپور و مزرعه فناوری کوک فاه (Kok Fah Technology Farm) می‌شود.

پیشرفته‌ترین شهرهای جهان+ برترین جاذبه‌های دنیای تکنولوژی

برلین، آلمان

برلین، پایتخت آلمان و توسعه‌یافته‌ترین شهر از نظر فناوری در این کشور محسوب می‌شود. این شهر خانه بسیاری از شرکت‌ها همچنین استارت آپ‌های فناوری است که به‌سرعت در حال رشد هستند. همچنین در برلین، افراد زیادی وجود دارند که به فناوری اطلاعات آشنا هستند و ممکن است آنها به ایجاد برنامه‌هایی نظیر فیس‌بوک یا گوگل آینده کمک کنند. از برترین جاذبه‌های تکنولوژی پایتخت آلمان می‌توان به موزه فناوری آن اشاره کرد.

پیشرفته‌ترین شهرهای جهان+ برترین جاذبه‌های دنیای تکنولوژی

بنگلور، هند

هندی‌ها در رأس بعضی از شرکت‌های برتر فناوری جهان امروز قرار دارند و این موضوع تصادفی نیست. بنگلور (Bengaluru) در جنوب هند، یکی از شهرهای پیشرفته است که اکنون لقب دره سیلیکون هند را از آن خود کرده است. افراد زیادی در این شهر پر جمعیت با فناوری اطلاعات آشنا هستند. همچنین بنگلور، دارای بالاترین تعداد مؤسسات فناوری اطلاعات در کشور هند است و به همین دلیل، بسیاری از متخصصان دنیای تکنولوژی و شرکت‌های فناوری به این مکان علاقه‌مند هستند. علاوه بر این، همه غول‌های فناوری دنیا مانند گوگل، سیسکو، ادوبی و اوراکلس، شعبه‌هایی در بنگلور دارند. برترین جاذبه‌های فناوری این شهر شامل شهر الکترونیک و پارک فناوری بین‌المللی می‌شود.

پیشرفته‌ترین شهرهای جهان+ برترین جاذبه‌های دنیای تکنولوژی

پاریس، فرانسه

فرانسه، مدت‌ها است که در خط مقدم نوآوری‌های تکنولوژی قرار دارد و پاریس مرکز آن است. در این شهر، بعضی از نوآورانه‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا و همچنین بسیاری از استارت‌آپ‌ها را خواهید دید. آخرین اختراعات تکنولوژی در زمینه‌های هوش مصنوعی، فناوری فضایی و رباتیک در پاریس خودنمایی می‌کند. همچنین این شهر، مقصد عالی برای دوستداران هنر است و این یکی دیگر از مواردی است که ارزش بازدید از پایتخت فرانسه را بیشتر می‌کند. موزه فناوری پاریس، برترین جاذبه دنیای تکنولوژی این شهر محسوب می‌شود.

نیویورک، آمریکا

نیویورک، شهری است که رقابت شدیدی با دره سیلیکون سانفرانسیسکو دارد. اکوسیستم فناوری‌های عظیم، تجارت املاک و مستغلات، این شهر را برای علاقه‌مندان فناوری و شرکت‌های تکنولوژی جذاب می‌کند. در نیویورک، فناوری در همه جا از خیابان‌ها گرفته تا فروشگاه‌ها خودنمایی می‌کند؛ حتی مکانی مانند میدان تایم (Time Square)، دارای فناوری‌هایی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود می‌کند. شعبه‌های بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی جهان از جمله متا، فیس‌بوک، آی‌بی‌ام، ادوبی، مایکروسافت، در این شهر وجود دارد. همچنین نیویورک، پر از استارت‌آپ‌ها است و باهوش‌ترین ذهن‌های دنیای فناوری را به خود جذب کرده است. برترین جاذبه‌های تکنولوژی این شهر شامل گهواره موزه هوانوردی، دنیای واقعیت مجازی و تالار علوم نیویورک می‌شود.

لندن، انگلستان

لندن، مدت‌ها است که به عنوان فناورانه‌ترین شهر اروپا در نظر گرفته می‌شود، زیرا میزبان تعداد زیادی از شرکت‌های تکنولوژی و یک اکوسیستم فناوری شگفت‌انگیز است. بسیاری از مواردی که امروزه باعث پیشرفت جهان شده‌اند از این شهر نشئت گرفته است. همچنین لندن، زادگاه باهوش‌ترین ذهن‌های دنیای فناوری است و جاذبه‌های برتر فناوری آن شامل موزه علوم و موزه ملی محاسبات می‌شود.

کد خبر 671267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.