صدور هشدار زرد هواشناسی در پی پیش‌بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور هشدار زرد هواشناسی در پی پیش‌بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد اظهار کرد: از امروز تا روز پنجشنبه، پانزدهم تیرماهسامانه ناپایداری‌های محلی با شکل‌گیری ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، مناطقی از کشور را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه نحوه فعالیت این سامانه به صورت رگبار، رعدوبرق و وزش باد به نسبت شدید خواهد بود، افزود: این سامانه در روز سه‌شنبه در اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات مازندران و دامنه و ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، روز چهارشنبه در اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز و تهران و ارتفاعات استان‌های مازندران و شمال شرق تهران را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال آب‌گرفتگی معابر محلی، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال، در پی فعالیت این سامانه پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور کاهش خسارت‌های این سامانه، احتیاط در عبور از گردنه‌های کوهستانی، اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 671235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.