۳۰ درصد شهروندان منطقه ۵ خارج از نوبت زباله می‌گذارند

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از جمع‌آوری روزانه ۸۰ تن پسماند تر در این منطقه خبر داد و گفت: در حالی که اکیپ پشتیبانی و گشت‌زنی خودروهای جمع‌آوری زباله و ضایعات در تمام ساعات شبانه‌روز فعال است، ۳۰ درصد شهروندان این منطقه زباله‌ها را خارج از نوبت بیرون می‌گذارند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نیاز منطقه در خصوص نظافت، لایروبی، شست‌وشوی مبلمان و تأسیسات شهری اظهار کرد: برای این منظور علاوه بر ماشین‌آلات، استفاده از نیروی انسانی نیز پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: تعداد ۲۵ نفر از نیروهای پاکبان فعال در سطح این منطقه هر شب از ساعت ۲۳:۰۰ تا ۵:۰۰ مشغول جمع‌آوری زباله با ۱۲ دستگاه خودرو هستند و تعداد ۱۴۱ نیرو برای نظافت در تمام معابر اصلی و فرعی حضور دارند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حالی که اکیپ پشتیبانی و گشت‌زنی خودروهای جمع‌آوری زباله و ضایعات در تمام ساعات شبانه‌روز فعال است، ۳۰ درصد شهروندان این منطقه زباله‌ها را خارج از نوبت بیرون می‌گذارند.

وی ادامه داد: با بررسی آمار سامانه ۱۳۷، یکی از موضوعات پرتکرار در تماس‌های مردمی جمع‌آوری زباله و پاکسازی است و این تماس‌ها نشان دهنده دغدغه بسیاری از شهروندان در مورد نظافت است که در این راستا همچنان به شرایط مطلوب و مورد رضایت آن‌ها نرسیده‌ایم.

کارگر با بیان اینکه در منطقه پنج شهرداری اصفهان طرح جمع‌آوری زباله روزهای زوج و فرد هفته بر اساس تقسیم بندی محله‌ها انجام می‌شود، گفت: نیروهای آموزش پسماند امور شهر خدمات شهری منطقه با نصب بنر و آموزش منزل به منزل، اطلاع‌رسانی لازم را به شهروندان انجام داده است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: بارگیری زباله‌ها رأس ساعت ۱۱ شب از در منازل شروع می‌شود و تا ساعت پنج صبح ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه زباله‌هایی که در معابر اصلی رها شده، بارگیری می‌شود، گفت: بیشتر مردم زباله‌های خود را هنگام شب بیرون می‌گذارند اما این همکاری رأس ساعت ۱۱ شب انجام نمی‌شود.

کارگر ادامه داد: زباله‌های خارج از نوبت در معابر منجر به تجمع حیوانات موذی می‌شود و افراد دوره‌گرد با پاره‌کردن پلاستیک زباله‌ها برای جداسازی آن‌ها، محیط کوچه و محله و به‌دنبال آن محیط زندگی شهروندان را آلوده می‌کند، از این رو از شهروندان تقاضا داریم ضمن رعایت زمان قراردادن زباله رأس ساعت مورد نظر، در صورت مشاهده تخلف در این زمینه از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند تا نیروی‌های آموزش در محل حاضر و آموزش‌های لازم را به افراد خاطی ارائه دهند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به میزان جمع‌آوری زباله طی ۲۴ ساعت در این منطقه اضافه کرد: حدود ۸۰ تن پسماند تر و حدود ۶ تن پسماند خشک از اصناف منطقه، کانکس‌های بازیافت و از منازل شهروندان جمع‌آوری می‌شود.

وی حفظ نظافت شهر را مستلزم همکاری شهروندان و ارائه خدمات شهرداری در کنار هم دانست و افزود: به‌دلیل بی‌توجهی تعدادی از شهروندان در همه مناطق این مشکل تاکنون رفع نشده است در حالی که به این موضوع باید توجه ویژه شود.

کارگر خاطرنشان کرد: توجه صاحبان مشاغل به رعایت زمان جمع‌آوری زباله نیز می‌تواند بخشی از نظافت معابر اصلی شهر را بهبود بخشد.

کد خبر 671232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.