حضور نمایش «زاده قوس فلک» در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک

طراح و کارگردان تئاتر و گروه هنری ناردونه از حضور و اجرای نمایش عروسکی «زاده قوس فلک» در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک خبر داد.

عاطفه نقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش عروسکی «زاده قوس فلک» در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک در محل تئاتر شهر تهران اجرای خود را آغاز و امشب_ سه‌شنبه سیزدهم تیرماه_ ساعت ۲۰:۳۰ آخرین اجرای خود را به روی صحنه می‌برد.

وی افزود: این کار با فن لایتینگ انجام می‌شود، فن لایتینگ، تکنیکی است که در ابتدا در کشور چین دیده‌شده است که در این فن عروسک‌هایی به اجرای نقش می‌پردازند که شبیه بالون هستند و داخل آن‌ها لامپ‌هایی تعبیه‌شده که با باتری روشن می‌شود.

حضور نمایش «زاده قوس فلک» در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک

طراح و کارگردان تئاتر و گروه هنری ناردونه خاطرنشان کرد: این نمایش کاری است با شرکت، عروسک نماد اصفهان که مرتبط با اصفهان و شکل‌گیری اصفهان است که با حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان در این جشنواره شرکت کرده است.

حضور نمایش «زاده قوس فلک» در جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک

وی گفت: این عروسک‌ها درگذشته نمادی به‌عنوان خیر و شر بوده و تقابل آن بین خشک‌سالی و باران و تقابل بین شب و روز است.

نقوی اضافه کرد: این جشنواره که نوزدهمین دوره آن است با حضور ۱۳ گروه منتخب از سراسر کشور از هفتم تیرماه آغاز و تا ۱ هفدهم همین ماه ادامه دارد. به دلیل اینکه این جشنواره به‌صورت بین‌المللی است شرکت‌کنندگان و گروه‌های نمایشی دیگری از کشورهای مختلف در آن شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به نحوه پذیرفته شدن در جشنواره گفت: در ابتدا که فراخوان تئاتر عروسکی داده شد، طرح کشیده شده عروسک که در مراحل ساخت آن بود را به فراخوان جشنواره ارائه کردم و موردپذیرش قرار گرفت.

طراح و کارگردان تئاتر و گروه هنری ناردونه ادامه داد: این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و نمایشنامه‌های محیطی در حال برگزاری است که ما در بخش بیرونی شرکت کرده و خوشبختانه استقبال خوبی از این نمایش صورت گرفت.

کد خبر 671225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.