عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای افق‌های گسترده‌ای را می‌گشاید

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت: عضویت ایران در این سازمان محتوای کاربردی جدیدی به زمینه‌های مختلف همکاری اعضای این سازمان با یکدیگر خواهد داد و افق‌های گسترده‌ای را خواهد گشود.

به گزارش ایمنا، ژانگ مینگ اظهار کرد: عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای منجر به پرکردن تعاملات با محتوای کاربردی جدید و گشودن افق‌های گسترده خواهد شد.

وی افزود: مطمئن هستم که عضویت کامل ایران به همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای محتوای کاربردی جدیدی در زمینه‌های مختلف خواهد داد و افق‌های گسترده‌ای را باز خواهد کرد.

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای تلاش‌های ایران در راستای اجرای رویه‌های داخلی مربوط به عضویت در سازمان را بسیار عالی ارزیابی و از مشارکت سازنده و مؤثر این کشور در دستور کار سازمان حمایت کرد.

ژانگ مینگ ادامه داد: گسترش سازمان همکاری شانگهای نشان می‌دهد که اصولی که از آن حمایت می‌کند، به ویژه مفهوم ارزش‌های «روح شانگهای» (اصطلاحی که برای اصول این سازمان به کار گرفته می‌شود) توسط جامعه بین‌المللی به طور فزاینده‌ای به رسمیت شناخته شده و به‌طور گسترده پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: با تداوم بزرگ شدن توپ دوستان، فلسفه همکاری و الگوی توسعه سازمان همکاری شانگهای کشورهای غیرحاضر در آن را نیز جذب می‌کند، بنابراین گسترش سازمان همکاری شانگهای یک روند طبیعی و نه یک آرزو است.

دبیر کل سازمان همکاری شانگهای گفت: سازمان همکاری شانگهای یک سازمان باز است و هر کشوری که با روح شانگهای همبستگی داشته باشد و منشور سازمان همکاری شانگهای را رعایت کند، می‌تواند به آن بپیوندد و عضوی از خانواده شانگهای شود.

نشست سران سازمان همکاری شانگهای به ریاست هند قرار است به صورت مجازی امروز _سه‌شنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۲_ برگزار شود.

در حال حاضر کشورهای چین، روسیه، هند، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، پاکستان و ازبکستان اعضای سازمان همکاری شانگهای هستند و قرار است عضویت رسمی ایران در این نشست مجازی در دهلی‌نو اعلام شود.

منبع: فارس

کد خبر 671220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.