تور گردشگری «نقش نام» در ۳ بنای شاخص تاریخی اصفهان

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت تور گردشگری «نقش نام» در سه بنای شاخص تاریخی اصفهان در حال اجرا است.

علیرضا مساح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت برنامه‌ای با عنوان «نقش نام» برگزار می‌شود که در حقیقت نوعی گردشگری بر اساس نگارش نام مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در اصفهان است.

وی افزود: هنرمندان کشورمان تلاش می‌کنند به اشکال مختلف ارادت خود را نسبت به مولا امیرالمؤمنین علی (ع) نشان دهند و ما نیز بر آن شدیم تا زیبایی هنری و ارادت خود را خدمت علاقه‌مندان به تصویر بکشیم.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این راستا تحقیقاتی انجام شد که در کدام بناهای تاریخی اصفهان به شکل متنوع‌تری می‌شود نام مبارک حضرت علی (ع) را مشاهده کرد و درنهایت مشخص شد در فضای سه بنا در شهر اصفهان این اقدام صورت گرفته است که این بناها شامل مسجد جامع اصفهان، مسجد امام و مسجد حکیم است.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وبگاه شهروندتیکت ثبت‌نام کنند و در سانسی که به آن‌ها اختصاص داده می‌شود، شرکت کنند. تا علاوه بر اطلاعات عمومی که در خصوص بناها در اختیار مخاطبان و شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود به شکل خاص به این جاذبه‌های هنری نیز پرداخته شود.

تور گردشگری «نقش نام» در ۳ بنای شاخص تاریخی اصفهان

مساح با بیان اینکه برنامه نقش نام با همکاری سازمان میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در حال انجام و اجرا است، اضافه کرد: در این خصوص اطلاعات مکتوبی هم آماده شده است و تأکید داریم حضور باید از طریق ثبت‌نام در وبگاه www.shahrvandticket.ir باشد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد در تور گردشگری برنامه‌ریزی‌شده به نوع نگارش نام مبارک حضرت علی (ع) و اینکه با چه خطی از جمله کوفی، نستعلیق یا سایر خط‌ها نگارش شده است و اینکه نام حضرت علی (ع) در کتیبه‌های چوبی یا گچی در به چه اشکال مختلفی وجود دارد، پرداخته شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ثبت‌نام تا زمانی که ظرفیت تکمیل شود، ادامه خواهد داشت و برنامه‌ها از دهم تا پانزدهم تیرماه در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۱:۳۰ صبح و ۱۴ تا ۱۷ عصر در دو سانس انجام می‌شود و در هر سانس ۲۰ نفر می‌توانند شرکت کنند.

کد خبر 671219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.